جلوگیری از حمله تروریستی نئونازی ها علیه مسلمان در بریتانیا

© AFP 2023 / Chris J Ratcliffeجلوگیری از حمله تروریستی نئونازی ها علیه مسلمان در بریتانیا
جلوگیری از حمله تروریستی نئونازی ها علیه مسلمان در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس‌های امنیتی انگلیس به کمک پولیس این کشور به پایگاه‌های نئونازی‌ها را که قصد داشتند دست به حمله تروریستی علیه مسلمانان بزنند، یورش بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ساندی تایمز، حدود ۴۰ نئونازی توسط پولیس به اتهام اینکه قصد داشتند دست به توطئه تروریستی علیه مسلمان‌ها در سراسر انگلیس بزنند، مورد بازجویی قرار گرفتند.
منابع اطلاعاتی پولیس گفتند، این افراط‌گرایان قصد داشتند در یورکشایر شامل مناطق "لیدز"، "دوزبری" و "باتلی" دست به حملات علیه مسلمانان بزنند.
پولیس و نیروهای امنیتی انگلیس بر این باورند که اقدامات راست‌های افراطی در این کشور در سال گذشته میلادی و از زمان کشته شدن "جو کاکس"، یکی از نمایندگان حزب کارگر به دست نئونازی‌ها افزایش یافته است. توماس مایر، یکی از اعضای نئونازی‌ها جو کاکس را در "بیرستال، غرب یورکشایر در ژوئن سال گذشته میلادی کشت. وی به حبس ابد محکوم شده است.
تحقیقات پولیس درباره اقدامات این افراط گرایان پس از حمله تروریستی درجون سال جاری میلادی در نزدیکی مسجد پارک "فینزبری" و در شمال لندن صورت گرفته است که در جریان این حمله یک مسلمان کشته و ۱۱ تن دیگر نیز زخمی شدند.
یکی از منابع اطلاعاتی گفت: خطری که این افراط‌گرایان نئونازی دارند، کمتر از شبه نظامیان نیست. آنها اهداف آسیب پذیر را انتخاب می‌کنند و سپس دست به اقدامات خود می‌زنند. البته نئونازی‌ها را به سختی می‌توان رهگیری کرد چون آنها عملیات خود را به بهترین شکل ممکن و متفاوت با شبه نظامیان انجام می‌دهند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала