روسیه می‌تواند به لیبیا تسلیحات نظامی می‌فرستد نه نیروی نظامی

© Photo / Press Service of Kalashnikov Concernروسیه می‌تواند به لیبیا تسلیحات نظامی می‌فرستد نه نیروی نظامی
روسیه می‌تواند به لیبیا تسلیحات نظامی می‌فرستد نه نیروی نظامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس مرکز تجزیه و تحلیل تجارت جهانی اسلحه گفته است که روسیه به عنوان کمک نظامی به دولت لیبیا در طبرق می‌تواند فرستادن تسلیحات زمینی و هلیکوپتر را به این کشور آغاز کند، اما بحث احتمال فرستادن نیروهای نظامی روسی به این کشور، وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مارشال خلیفه حفتر، سرقومندان اردوی ملی لیبیا به خبرنگاران در مورد نتیجه مذاکرات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که لیبیا با روسیه در باره مسئله احتمال ارائه کمک نظامی مذاکره می‌کند.

ایگور کوروتچنکو، رییس مرکز تجزیه و تحلیل تجارت جهانی اسلحه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "کمک نظامی به لیبیا در چوکات فرستادن تسلیحات به این کشور بوده می‌تواند: باید بدانیم که آیا این کمک بلاعوض خواهد بود و یا لیبیا آماده پرداخت در بدل این تسلیحات است. با در نظرداشت این که، لیبیا حتی در اوضاع جنگ داخلی همچنان یک کشور ثروتمند باقی مانده است، که به صادر نمودن نفت ادامه می‌دهد، چنین قراردادها باید پرداخته شوند".

به نظر این کارشناس نظامی، مسکو می‌تواند به طبرق وسایط نظامی، سلاح خفیفه، هلیکوپترها و طیاره‌های بدون سرنشین و آنعده تسلیحاتی که برای مبارزه با "نیروهای شورشی" لازم باشد، پیشنهاد کند.

این کارشناس نظامی معتقد است که مسکو تصمیم فرستادن نیروهای نظامی روسی به لیبیا را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала