منابع «Orient.Net» سوریه در باره پایگاه نو روسیه در حماه معلومات مفصل داده است

© REUTERS / SANAمنابع «Orient.Net» سوریه در باره پایگاه نو روسیه در حماه معلومات مفصل داده است
منابع «Orient.Net» سوریه در باره پایگاه نو روسیه در حماه معلومات مفصل داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یازان التییم (Iazn At-Teim) طی مقاله منتشره در «Orient.Net» سوریه می نویسد، براساس معلومات «Orient.Net» که از منابع در داخل رژیم سوریه بدست آمده، در غرب حما کار ساختمان پایگاه نظامی جریان دارد که بعد از موافقت نامه عقد شده اخیر در آستانه آغاز گردیده است.

ساحه به مساحت 500 کیلومترمربع
به گفته منبع، در پایگاه نو روسیه استقرار نیروهای مسلح پلان شده که وظیفه آنها حفاظت و کنترول سرحدات خواهد بود که اطراف حما را که رژیم سوریه کنترول میکند، از مناطق آزادشده در ادلب و اطراف این شهر جدا می سازد. ساحه زمین به مساحت 500 کیلومترمربع در اختیار روسیه قرار داده شده که در آن پایگاه ساخته خواهد شد. این ساحه بین مناطق تحت کنترول رژیم در غرب و شمال — غرب حماه و مناطق آزادشده در محلات دهاتی در جنوب ادلب قرار دارد. در این قرارگاه در حدود 250 نفر که اکثریت آنها از شهر مصاف طرفدار رژیم می باشند، مستقر خواهند شد و دیگران ستیشن راه آهن را در شهر حماه کنترول خواهند کرد. رهبری این پایگاه از طرف نظامیان پایگاه «حمیمیم» واقع در شهر لاذقیه در ساحل سوریه تحقق خواهد یافت.
توطیه های نو
ابو عبدالله، یکی از قوماندانان گروه های شورشی، به Orient.Net خبر داد که آنها انتظار دارند که مناطق اطراف شمالی حماه به سومین منطقه (بعد از گوتای شرقی و بخش شمالی حماه) مبدل خواهند شد که در خاک آن قوای ناظر روسیه مستقر خواهند شد. این امر امکان این گفته را فراهم می سازد که رژیم سوریه از آواخر ماه می بطور عاجل کار اعمار قرارگاه نو در غرب حماه آغاز کرده است. در جریان کارهای ساختمانی امور پیچیده انجنیری با استفاده از تخنیک معاصر ایرانی پیشبرده میشوند.
قوماندان سوریایی به ارتباط اعمار این قرارگاه در شرایط اظهار نگرانی نمود، وقتیکه رژیم اسد موافقت نامه را نقض میکند و بر مردم ملکی در مناطق آزاد شده ادلب آتشباری میکند، طوریکه این کار حالا در شمال حمص در شهر ال حالویه و مناطق دیگر رخ میدهد، چه رسد به صحبت راجع به موقعیت استراتیژیک قرارگاه که در نزدیکی اطراف جنوب ادلب با دسترسی بر راه های تعداد زیاد قرا و شهرهای قرار دارد. نظرات باشندگان محلی مختلف اند. کسانی هستند که از اعمار پایگاه به شرط حمایت میکنند که رژیم سوریه به ندرت بر منطقه آتشباری نماید و عملیات نظامی را قطع کند، در حال که دیگران با این کار مخالف اند و هراس دارند که رژیم به این ترتیب توطیه های نو می بافد و در طول سالیان زیادی در صورت تحقق توافقات بین المللی به شیوه مشابه عمل میکند.
قرارگاه های روسیه و ایران در حماه
حسن ال امیری، یکی از فعالین مدنی که در غرب حماه زندگی میکند، معلومات داد که دفاع این قرارگاه از طرف نیروهای ایرانی تحقق خواهد یافت که در حال حاضر در عمارت مرکز علمی — تحقیقاتی مستقر می باشند. این دومین قرارگاه گارد انقلابی ایرانی از نقطه نظر مقیاس در سوریه می باشد. قرارگاه در نزدیکی شهر مصاف در اطراف غربی حماه که تحت کنترول رژیم قرار دارد، واقع می باشد و مرکز محسوب میشود که به نیروهای رژیم در مورد عملیات علیه شورشیان مشوره های نظامی میدهند.
برعلاوه این، به قول ال امیری، بخش اعظم مرکز علمی — تحقیقاتی که در آن قرارگاه نیروهای ایرانی قرار دارد، در زیر زمین قرار دارد و توسط آهن — کانکریت تحکیم شده است. ضخامت پوشش آهن — کانکریتی عمارت را 70 سانتی متر تشکیل میدهد، در حال که ضخامت دیوارها که اتاق ها را در عمارت از همدیگر جدا می سازند، 50 سانتی متر است و آنها نیز از آهمن کانکریت ساخته شده که عمارت را از حملات مصوون می سازد که بر ساختمان های دیگر در حماه صورت میگیرند.
قرارگاه های ایرانی در اطراف حماه
فعال مدنی مذکور اظهار داشت که سربازان ایرانی تمام کارمندان سوریایی را که در عمارت مرکز علمی — تحقیقاتی کار میکردند، رخصت نموده اند. به آنها معاشات در شهر مصاف، واقع در غرب حماه داده میشوند، از همینرو آنها برای کار در این عمارت و آمدن به عمارت مرکز ضرورت ندارند.
این عمارت بزرگترین مرکز محسوب میشود، جای که تانک ها و توپخانه سنگین جابجا شده که به وسیله آنها بر قرا، قصبات و شهرها در جنوب حما اتشباری میکنند. موقعیت استراتیژیک در نزدیک قریه جات و شهرهای آزادشده به نظامیان ایرانی امکان آتشباری آزادانه بر باشندگان ملکی فراهم می سازد.
برعلاوه این، در آنجا صدها سرباز و افسر سوری قرار دارند که مصروف تعلیم و تربیه داوطلبان می باشند که میخواهند به گروه های ملیشیای رژیم بپوندند. آماده گی آنها تحت کنترول افسران عالی رتبه ایرانی صورت میگیرد. علاوه بر این، داوطلبان این گروپ ها امتیازات مادی دریافت میکنند که به مقایسه اعضای نیروهای دفاع ملی و کمیته های مردمی به مراتب بیشتر است و مبلغ تا 200 دالر و بیشتر از آن دریافت میکنند، در حالیکه نیروهای کمیته های مردمی تا 50 دالر معاش دارند.
عمارت مرکز علمی — تحقیقاتی یگانه قرارگاه نیروهای مسلح ایرانی در حماه نمی باشد. بزرگترین آنها «بریگاد 47» است که در اطراف جنوبی حماه قرار دارد. برعلاوه این، مراکز ایرانی و شیعه در امتداد تمام خط از حماه تا کندک انجنیری در شهر «راستان» در اطراف شمالی حماه قرار دارند. بریگاد 87 که در مارشوخور در نزدیک حماه قرار دارد، نیز از تعداد زیادی نظامیان ایرانی تشکیل شده است. عین وضع در میدان هوایی حماه وجود دارد. ولی قرارگاه در مرکز علمی — تحقیقاتی که همه مراکز دیگر را کنترول میکند، از همه مهمتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала