جزئیات حمله تروریستی در بارسلونا

© AFP 2023 / Josep LagoМашины полиции и скорой помощи в районе пешеходной улицы Рамбла в Барселоне, где микроавтобус въехал в толпу
Машины полиции и скорой помощи в районе пешеходной улицы Рамбла в Барселоне, где микроавтобус въехал в толпу - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، روز پنجشنبه 17 اگست در بارسلونا یک حمله تروریستی مشابه به حمله ای که سال گذشته در نیز اتفاق افتاد ،صورت گرفت.

یک موتر مینی بوس در مرکز شهر بارسلونا در محله پرازدحام رامبلا بر جمعیت رانده است. پلیس کشته شدن 13 نفر را تایید کرده است. گزارشی هم از حادثه‌ای دیگر برای دو مامور پلیس منتشر شده است.
به گفته پلیس محلی، عبور این موتر از میان جمعیت یک حمله تروریستی بوده است، نیروهای پلیس اسپانیا موفق به شناسایی2 مجرم شده اند، نام یکی از این مجرمان وی دریس اوکابیر اعلام شده است. مضنون دیگر این حادثه کشته شد.
گروه موسوم به دولت اسلامی "داعش" مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که "عناصر دولت اسلامی" عامل ان بوده است.
به نقل از شاهدان عيني، راننده، مینی بوس با حرکت زیگزاگ مانند خود سعی داشت تا جمعیت بیشتری را زیر بگیرد.
بنا به گزارش‌ها دو مظنون در این رابطه بازداشت شده‌اند. رویترز می‌گوید یک مظنون هم در درگیری مسلحانه با پلیس در حومه بارسلونا کشته شده است.
پلیس اسپانیا تصویر مظنونی به نام دریس اوکبیر منتشر کرده است. این شخص مینی بوس را که به میان جمعیت راند اجاره کرده بود.
گفته شده موتر دومی هم بود که پلیس درباره ارتباط احتمالی آن با حادثه امروز مشغول تحقیق است.
بسياري از مقامات جهان پيام تسليت خود را به مناسبت اين حادثه تروريستي براي پادشاه اسپانيا ارسال نموده اند. در پیام تسلیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آمده است: "ما به شدت این جنایت بی رحمانه و غیر انسانی علیه انسان های بی گناه را محکوم می نماییم". رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: "وقوع این حادثه تروریستی "یک بار دیگر، ضرورت تلاش های مشترک از سوی جامعه بین المللی در مبارزه محکم با نیروهای تروریست را بیان می دارد".
خبرگزاری رویترز از بسته شدن ایستگاه متروی محل و سایر ایستگاه‌ها خبر داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала