گلبدین احمدشاه مسعود را به داشتن ارتباط با " آی ‌اس ‌آی" متهم نمود

© Sputnik / Zuhal Sarhadاحمد شاه مسعود
احمد شاه مسعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در تازه ترین اظهاراتش به احزاب رقیب خود به ویژه حزب جمعیت اسلامی افغانستان تاخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، آقای حکمیتار امروز در دیدار با شماری از باشندگان ولایت بدخشان گفت که احمد شاه مسعود زمانی به میدان شهر رفت و با طالبان تعهد سپرد که کابل از آنان است و به تعهدی که سپرده پابند است.آقای حکمتیار افزود: کسی از آمر مسعود پرسید که چطور به طالبان اعتبار می کنید، مسعود گفت:"رفیق های ما در آی اس ای اطمینان داده است که طالبان مزاحم آنان نمی شود".
رهبر حزب اسلامی از سایر احزاب انتقاد کرده و گفت: اگر رهبر حزب هزاره است، یک غیرهزاره در حزب اش نمی یابید، اگر رهبر ازبیک است، یک غیر ازبیک نمی یابید، اگر از پنجشیر است، تمام امتیازات به پنجشیری ها می رسد.
حكمتيار وزير دفاع پيشين را نيز مورد انتقاد قرار داده و گفته است به خاطر آنكه وزير دفاع از پنجشير بود، تنها در پنجشير 600 جنرال است، در كل اروپا 600 جنرال نيست، بلکه در افغانستان يك ولسوالي 600 جنرال دارد، حتا كلينر را جنرال ساختند.
حكمتيار تاكيد كرده كه رقباي حزب اسلامي با وجود حاميان خارجي شان اعتماد شان را از دست داده اند و قيمت ابرو، عزت، ايمان و تباهي أخرت شان تنها پول جمع كرده و قصر هاي مجلل ساخته، شيطان را خشنود و خدا را ناراضي كرده اند.
او گفته است كه ائتلاف نجات سبب شده كه جمعيت چندين پارچه شود. وی اضافه کرد که كاش اين ائتلاف به خاطر اصلاح نظام مي بود، بل به به باور آقاي حكمتيار سه گروهي حاكم در شمال با تمام زور شان كمتر از سه هزار نفر را به جاده هاي مزار كشانيدن، چون اعتبار شان را از دست داده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала