وزیر داخله ایران فیصدی پناهندگان افغان در این کشور را اعلام کرد

© AP Photo / Anjum Naveedوزیر داخله ایران فیصدی پناهندگان افغان در این کشور را اعلام کرد
وزیر داخله ایران فیصدی پناهندگان افغان در این کشور را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرضا رحمانی فضلی، در مراسم روز ملی استقلال افغانستان گفت: "دولت و ملت ما همچنان در کنار مردم افغانستان بوده و آماده ایفای نقش جدی‌تری در روند توسعه و بازسازی افغانستان است".

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت داخله ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر داخله ایران در مراسم روز استقلال افغانستان که در سفارت افغانستان در تهران برگزار شده بود با بیان اینکه دولت و ملت ایران در سال های جنگ داخلی افغانستان همواره در کنار مردم این کشور بوده است گفت: "پس از سقوط طالبان، ایران نقش مؤثری در بازسازی افغانستان داشته است".

وی در ادامه افزود: "جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی به دولت افغانستان برای نابودی تروریست ها دریغ نمی کند. ایران با وجود تحریم های ظالمانه طی یک دهه گذشته، نزدیک به 500 میلیون دالر برای بازسازی افغانستان اختصاص داده است و آمادگی دارد تا در آینده و متناسب با همراهی جامعه بین المللی و کشورهای منطقه در روند توسعه و بازسازی افغانستان نقش جدی‌تری ایفا کند".

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه 97 درصد پناهندگان افغانستان در شهرهای ایران زندگی می کنند تصریح کرد: "به اعتراف سازمان های بین المللی، اتباع افغانستان که در ایران زندگی می کنند بهترین شرایط را در مقایسه با اتباع خارجی مقیم سایر کشورها دارند".

وزیر داخله ایران خاطر نشان کرد که ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات خود با کشورهای همسایه از جمله افغانستان قائل نیست و همواره خواستار رفع موانع موجود در مسیر توسعه روابط تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری در راستای تامین منافع متقابل است.

آقای رحمانی فضلی در اخیر افزود: "وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران تلاش خود را برای توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، بانک و بیمه، گمرک و حمل و نقل، صنعت و معدن ، علمی و آموزشی با افغانستان انجام می دهد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала