بن سلمان عادل الجبیر را برکنار می کند

© wikipedia / Sent via OTRSمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد بن سلمان برای این تصمیم خود، عادل الجبیر را متهم خواهد کرد که موضع بسیار تندی در قبال ایران گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه استراتفور در گزارش خود نوشت: اخیرا مطرح شده که محمد بن سلمان قصد دارد عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی را برکنار و برادرش خالد بن سلمان را به جای او به این سمت بگمارد.
این پایگاه به نقل از برخی منابع آورده است: محمد بن سلمان برای این تصمیم خود، عادل الجبیر را متهم خواهد کرد که موضع بسیار تندی در قبال ایران گرفته است. این اقدام به بن سلمان اجازه خواهد داد تا قدرتش را تقویت کند؛ بویژه بعد از اینکه محمد بن نایف پسرعمویش را از ولایت عهدی کنار زد و جایش را گرفت.
این پایگاه نوشت: با وجود اینکه تبادل دیدارها و دست دادن اخیر وزیران خارجه ایران و عربستان حکایت از آن دارد که روابط دوستانه تری بین دو کشور در آینده وجود خواهد داشت اما سوالات زیادی همچنان مطرح است. نزدیکی روابط تهران و ریاض در قالب دیدارهای دیپلوماتیک گامی شبیه به مبادله پرچم صلح طلبی است.
این سایت نوشت: به احتمال زیاد "تحول" در سیاست خارجی عربستان، با اقدام ریاض در نرم کردن بار خواسته های خود از شرکای خارجی اش همراه شود.
به نوشته این پایگاه، دومین توجیه هم تلاش ریاض برای کاهش لحن گفتمان خود درقبال تهران همراه با تداوم اقدامات تحریک آمیز علیه اقدامات تهران خواهد بود.
در مقابل، استراتفور تاکید کرد: دیدارهای دیپلماتیک دو جانبه بین تهران و ریاض برای از بین بردن نگرانی ریاض در قبال همکاری ایران با ترکیه در سوریه و عراق کافی نیست.
این پایگاه پیش بینی کرد که دو قدرت منطقه ای به رقابت خود در سالهای آینده در سایه رویدادهای جئوپلتیک منطقه ادامه خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала