نور: حکمتیار برای گرفتن پول از کشورهای مخالف ایران، برضد ایران شعار می‌دهد

© عکس: از صفحه عطا محمد نورنور: حکتیار برای گرفتن پول از کشورهای مخالف ایران، برضد ایران شعار می‌دهد
نور: حکتیار برای گرفتن پول از کشورهای مخالف ایران، برضد ایران شعار می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عطامحمد نور، والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در نشست حمایت سمنگانیان از ائتلاف نجات به اظهارات اخیرا گلبدین حکمتیار واکنش نشان داد و به شدت او را مورد انتقاد قرار داد.

به ‌گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، عطا محمد نور، والی ولایت بلخ و رییس اجرایی حزب جمیعت اسلامی افغانستان در این مراسم که امروز در ولایت بلخ برگزار شده بود، گلبدین حکمتیار را به دامن زدن به اختلاف‌ها در کشور متهم کرد و گفت که آقای حکمتیار برای اینکه از کشورهای ضد ایران پول بگیرد، بر ضد ایران و شیعه حرف می زند.

نور در واکنش به شعار تظاهرات حزب اسلامی که "سلطه امپراتوری ایران بر بلخ را نمی‌گذاریم"، خطاب به حکمتیار گفت: " در ایران که تو چهار سال زندگی کردی، از پول و بکس های پول سپاه پاسداران تو استفاده کردی، بهترین دفترها را تو در ایران داشتی، حالا تو بر ضد ایران حرف می‌زنی، عجب! انسان هم کمی باید وجدان داشته باشد."

عطامحمد نور همچنان گفت که حکمتیار پس از تسلیم شدن به حکومت، کنایه و طنز علیه حزب جمعیت را آغاز کرد و به اقوام دیگر نیز توهین می کند.

 

والی بلخ خطاب به حکمتیار گفت:" ما در آغاز فکر کردیم چون حکمتیار تازه از غار آمده است، شاید بعدا ذهنش روشن شود، اما نشد. به تمام مردم معلوم است که تسلیم شدی، در کجا پنهان بودی؟ کدام کشور به تو جیره می داد، کمی عقبت را ببین باز سر شخصیت ها و احزاب و اقوام دیگر بتاز."

 

آقای نور در واکنش به این حرف حکمتیار که احمدشاه مسعود را به ارتباط داشتن با سازمان استخباراتی پاکستانی متهم کرده بود، گفت: " مزدور تو (حکمتیار) هستی، برای همه معلوم که زیر سایه کی بودی و درکجا در غار پنهان بودی."

نور در ادامه سخنانش گفت: "تو که به نام قصاب کابل مشهور هستی، به کدام روی به کابل آمدی، تو که اعلان کرده بودی یک خارجی در افغانستان باشد، امت رسول الله نباشی که به کابل بیایی و تو که علیه نیروهای امینتی، ملت و حکومت جهاد اعلان کرده بودی، به کدام روی جهادت را پس گرفتی، همه چیز که سر جایش است؛ هنوز امریکا است و نیروهایش را هم زیاد می‌کند."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала