استعفای دو دیپلمارت ارشد دیگر وزارت خارجه امریکا

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisاستعفای دو دیپلمارت ارشد دیگر وزارت خارجه امریکا
استعفای دو دیپلمارت ارشد دیگر وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند از سمت‌هایشان کناره‌گیری خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در ادامه برکناری‌ها و استعفاهای زنجیره‌ای در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دو دیپلمات ارشد وزارت خارجه این کشور به تازگی اعلام کرده‌اند از سمت‌هایشان کناره‌گیری خواهند کرد.
فارن‌پالیسی و تریسی آن جاکوبسن از مقام‌های باسابقه وزارت خارجه آمریکا با مأموریت نظارت بر سیاست‌های این کشور در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه به کارکنانش گفت که تنها تا ماه اکتبر در سمتش خواهد بود. وی اشاره‌ای به دلیل استعفایش نکرد.
کناره‌گیری وی در حالی صورت خواهد گرفت که ترامپ قرار است ماه سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.
ویلیام ریوینگتون براونفیلد ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مبارزه با مواد مخدر هم روز جمعه به کارکنانش گفته که تا پایان سپتامبر در این سمت خواهد بود.
«کریستی کنی»، همسر «براونفیلد» که یکی از بلندپایه‌ترین مقام‌های وزارت خارجه بود، چهار ماه پیشتر اعلام کرده بود از تیم رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا جدا می‌شود.
در ماه‌های گذشته، بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، شمار زیادی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا از سمتشان کنار رفته‌اند. ترامپ بودجه این وزارتخانه را 37 درصد کاهش داده است.
مجله «فارن‌پالیسی» چند هفته پیش جزئیاتی تازه از تغییر ساختار وزارت خارجه آمریکا فراهم کرده و نوشته رکس تیلرسون در حال تشکیل نهادی موازی با این وزارتخانه برای به حاشیه راندن کارکنان باسابقه این سازمان و سپردن امور مشورت‌دهی به گروهی از بیرون دستگاه دیپلماسی آمریکا است.
به نوشته مجله آمریکایی، این میزهای کار قرار است محل کار ده‌ها نفر از کارکنانی از بیرون وزارت خارجه آمریکا باشند که برای مشورت‌دهی به تیلرسون در امور سیاست‌گذاری به کار گرفته شده‌اند.
مقام‌های آگاه، توسعه این بخش از وزارت خارجه آمریکا را به منزله تشکیل «نهادی موازی» می‌دانند که قرار است ارتباط میان تیلرسون با کارکنان با سابقه این وزارتخانه در بخش‌های دیگر ساختمان را قطع کند. کارکنان جدید قرار است در بخش دفتر امور سیاست‌گذاری وزارت خارجه به کار گرفته شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала