شمار فراریان مسلمان از میانمار به بنگلادش به 270 هزار نفر رسید

© REUTERS / MOHAMMAD PONIR HOSSAINلاجئو الروهينجا
لاجئو الروهينجا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد، حدود 270 هزار روهینجایی در دو هفته گذشته از خشونت‌های ایالت ناآرام راخین در میانمار به بنگلادش گریخته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک گروه حقوق بشری اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می ‌دهد حدود 450 خانه در یک شهر مرزی میانمار که سوزانده شده بود از سکنه روهینجا خالی شده؛ اقلیت مسلمان می ‌گوید این اقدام گامی برای اخراج آنهاست.
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز جمعه اعلام کرد، پس از آنکه نیروهای امدادی گروه‌های بزرگی را در مناطق مرزی یافتند شمار مسلمانان روهینجایی که از زمان آغاز خشونت‌ها در میانمار در 25 اگست به بنگلادش گریخته‌اند، از 164 هزار مورد در روز پنج‌ شنبه افزایش یافت و به 270 هزار تن رسید.
ویویان تان، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت افراد بیشتری در مناطق مختلف شناسایی شدند که آنها از وجودشان بی‌ اطلاع بودند. او به این مساله هم اشاره کرد که ممکن است شمارش چند باره هم صورت گرفته باشد.
او گفت: این تعداد بسیار هشداردهنده است و بدین معناست که ما باید واکنش خودمان را افزایش دهیم و اینکه شرایط در میانمار باید فورا مورد رسیدگی قرار بگیرد.
هم ‌زمان سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل می ‌گوید اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نیروهای امنیتی میانمار در مرز با بنگلادش مین‌ های ضد پرسونل کار گذاشته‌ اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала