امریکا از "ارتش آزاد سوریه" خواستار توقف جنگ در این کشور شد

© AP Photo / Hussein Mallaامریکا از "ارتش آزاد سوریه" خواستار توقف جنگ شد
امریکا از ارتش آزاد سوریه خواستار توقف جنگ شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از " ارتش آزاد سوریه و "اسود الشرقیه" خواسته است تا جنگ را در سوریه متوقف و به سمت اردن عقب نشینی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از " رویتر" سازمان اطلاعات مرکزی و کشورهای حامی از گروه های "ارتش آزاد سوریه"، " جاش عاصد الصارفا" و "شهید احمد عبدو" که متشکل از چند صد جنگجو می باشد، خواسته است تا جنگ را در سوریه متوقف و تسلیحات سنگین توپخانه ایی و ضد تانک تولید شده امریکا را باز گشتاند و به سمت اردن عقب‌نشینی کند، اما آنها به این درخواست اعتراض کرده و هنوز آن را نپذیرفته‌اند. " جانش عاصد الشرقیه گفته است، خون شهیدان آنها هنوز خشک نشده است. اما شهید احمد عبدالله با این تصمیم آمریکا موافقت خود را اعلام کرد اما توافق نهایی صورت نگرفته است.
منابع دیپلماتیک غربی اظهار داشتند،‌ درخواست مذکور با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مرتبط است که در ماه جولای تصمیم گرفت برنامه آژانس اطلاعات مرکزی این کشور در خصوص تجهیز و آموزش مخالفان دولت سوریه را متوقف سازد. این تصمیم خشم صدها نیروی مسلح ارتش آزاد سوریه را برانگیخت و آنها عقب‌نشینی به اردن را به منزله تفکیک نیروهایشان دانستند.
شایان ذکر است، درگیری ها در سوریه برای سرنگون کردن رژیم بشار اسد از سال 2011 آغاز گردید و تاکنون همچنان ادامه دارد. این درگیری به یک جنگ داخلی تمام عیار مبدل گردیده که در نتیجه آن گروه تروریستی " دولت اسلامی" موسوم به داعش تقویت یافت.
نیروهای هوایی روسیه از سال 2015 عملیات اش را برای سرکوپ ستیزه جویان در این کشور آغاز کرد. ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا از سال 2014 عملیاتی را در سوریه انجام میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала