امریکا تسلیحاتی به ارزش بیش از 2 میلیارد دالر در دسترس گروه های مخالف سوریه قرار میدهد

© Photo / David B. Gleasonامریکا تسلیحاتی به ارزش بیش از 2 میلیارد دالر در دسترس گروه های مخالف سوریه قرار میدهد
امریکا تسلیحاتی به ارزش بیش از 2 میلیارد دالر در دسترس گروه های مخالف سوریه قرار میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده بیش از 2 میلیارد دالر برای خرید تسلیحات برای ستیزه جویان در سوریه اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش کارکنان مرکز تحقیقات فساد اداری و جرایم سازمان یافته و بررسی روزنامه نگاران امریکا، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا بیش از 2 میلیارد دالر برای خرید تسلیحات برای گروه های مخالف سوریه هزینه کرده است.
در این گزارش آمده است، پنتاگون به نیروهای ائتلاف و "نیروهای دموکراتیک سوریه و دیگر گروه های شورشی که با نیروهای نظامی سوریه مبارزه می کنند، سلاح های سبک ارسال می کند. همانطور که اشاره شده است، کشورهای بالکان و اروپایی قادر به تولید این میزان زیاد اسلحه نبودند، وزارت دفاع ایالات متحده با پیمانکاران جدید، به ویژه در قزاقستان، گرجستان و اوکراین برای تولید و ارسال اسلحه مذاکره کرده. روزنامه نگاران بر اساس تحقیقات خود، اظهارات رسمی، نامه های الکترونیکی که در اختیار آنها بود، و نیز مصاحبه با منابع در سازه های مختلف این موضوع را تایید نموده اند.
همچنین در این گزارش آمده است، خرید اسلحه در سپتامبر 2015 تحت مدیریت باراک اوباما آغاز شد و پنتاگون تنها از ماه می سال 2017، بیش از 700 میلیون دالر هزینه خرید ماشین آلات، راکت، خمپاره و مهمات کرد. طبق این قرار داد، پتناگون تا سال 2022 حدود 900 میلیون دالر برای خریدید سلاح به این گروه اختصاص میدهد. در واقع پنتاگون در نظر دارد، خرید سلاح برای متحدان در سوریه را به میزان 2.2 میلیارد دالر برساند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала