روسیه، ترکیه و ایران ، منطقه کاهش تنش در سوریه ایجاد مینمایند

© Sputnik / Ilyas OmarovУчастники заседания совместной оперативной группы России, Турции и Ирана по контролю за перемирием в Сирии, проходящего в Астане
Участники заседания совместной оперативной группы России, Турции и Ирана по контролю за перемирием в Сирии, проходящего в Астане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وزارت خارجه قزاقستان ، ایران، ترکیه و روسیه برای ایجاد منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه تصمیم شانرا اعلام نمودند .

یک منبع حاضر در مذاکرات سوریه در آستانه قزاقستان به خبرگزاری اینترفاکس گفت که سه کشور روسیه، ترکیه و ایران اقدام به رصد اوضاع در مناطق کاهش تنش در ادلب سوریه خواهند کرد.
این منبع در پاسخ به سوالی درباره طرف‌هایی که اوضاع در مناطق کاهش تنش در ادلب را رصد می‌کنند، گفت: هر سه کشور روسیه، ترکیه و ایران این اوضاع را رصد خواهند کرد.
دربیانیه مشترک ایران ، روسیه و ترکیه آمده است ما در مورد ایجاد مناطق کاهش تنش ها مطابق با یادداشت 4 می — 2017 درغطه شرقی ، در بخش های خاص شمال هوم، در ولایت ادلب و بخش های خاصی از ولایت های همجوار " لاتکیا، حما و حلب، و همچنین در مناطق خاصی در جنوب سوریه " موافقه نموده ایم.
ادلب پس از سه منطقه حمص، غوطه شرقی و درعا به عنوان چهارمین منطقه کاهش تنش تبدیل خواهد شد.
این منبع همچنین احتمال افزایش کشورهای رصد کننده مناطق کاهش تنش در سوریه را رد نکرد.
در سند گفته شده که:«در هیچ شرایطی ایجاد چنین مناطق کاهش تنش، حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را تضعیف نخواهد کرد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала