تلاش کوریای شمالی برای دستیابی به قدرت واقعی امریکا

© Sputnik / Iliya Pitalevتلاش کوریای شمالی برای دستیابی به قدرت واقعی امریکا
تلاش کوریای شمالی برای دستیابی به قدرت واقعی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای با تأکید بر عزم کشورش به دنبال کردن برنامه هسته‌ای خود، گفت که هدف نهایی پیونگ‌یانگ دستیابی به قدرت واقعی است تا رهبران آمریکا جرات حرف زدن درباره اقدام نظامی علیه کشورش را نداشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «اسکای‌نیوز»، کیم‌جونگ اون رهبر کوریای تأکید کرده است که کشورش برنامه هسته‌ای خود را دنبال خواهد کرد.
این سخنان را تلویزیون رسمی کوریای شمالی به نقل از کیم‌جونگ اون و تنها ساعاتی پس از جدیدترین آزمایش راکتی این کشور، پخش کرد.
کیم‌جونگ اون گفته است: «هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوای واقعی با ایالات متحده است تا دیگر رهبران آمریکا جرات نکنند از گزینه نظامی علیه جمهوری مردمی و دموکراتیک کوریای شمالی سخنی بگویند.»
وی همچنین گفت: «ما باید به طور واضح به ابرقدرت‌های خودپرست نشان بدهیم که چگونه کشور ما به رغم تحریم‌های بی‌‎وقفه آنها توانسته‌ است به هدف کامل کردن قدرت هسته‌ای خود دست یابد.»
سفیر چین در آمریکا در واکنشی تند به این سخنان رهبر کوریای شمالی گفته است: «پکن هرگز این کشور را به عنوان یک قدرت اتمی نخواهد پذیرفت.»
این دیپلمات چینایی همچنین تاکید کرده کشورش بنا دارد تحریم‌های تازه شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ را «به صورت کامل» اجرا خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала