رهبر کوریای شمالی:برای پاسخ به اقدامات امریکا به سلاح هسته ای نیاز داریم

© REUTERSرهبر کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ تا زمانی که بتواند بطور گسترده به حمله احتمالی امریکا پاسخ دهد، به کار طراحی و ساخت جنگ افزار هسته ای ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، او گفت: کوریای شمالی کار ایجاد نیروهای هسته ای برای خود را عملا به پایان رسانده است.
رهبر رهبر شمالی خاطرنشان ساخت هدف پیونگ یانگ رسیدن به توازن قوا با امریکا است تا واشنگتن مجبور شود از حل نظامی مسئله منصرف شود.
رهبر کوریای شمالی با تأکید بر عزم کشورش به دنبال کردن برنامه هسته‌ای خود، گفت که هدف نهایی پیونگ‌یانگ دستیابی به قدرت واقعی است تا رهبران آمریکا جرات صحبت کردن در مرد اقدام نظامی علیه کشورش را نداشته باشند.
این سخنان را تلویزیون رسمی کره‌شمالی به نقل از کیم‌جونگ اون و تنها ساعاتی پس از جدیدترین آزمایش موشکی این کشور، پخش کرد.
کیم‌جونگ اون گفته است: «هدف نهایی ما دستیابی به توازن قوای واقعی با ایالات متحده است تا دیگر رهبران آمریکا جرات نکنند از گزینه نظامی علیه جمهوری مردمی و دموکراتیک کوریای شمالی سخنی بگویند.»
وی همچنین گفت: «ما باید به طور واضح به ابرقدرت‌های خودپرست نشان بدهیم که چگونه کشور ما به رغم تحریم‌های بی‌‎وقفه آنها توانسته‌ است به هدف کامل کردن قدرت هسته‌ای خود دست یابد.»
کوریای شمالی روز جمعه به رهبری شخص کیم جونگ اون راکتی را ازمایش کرد که پس از عبور از خاک جاپان، در فاصله 2200 کیلومتری از دماغه اریمو در هوکایدو سقوط کرد. برد این راکت 3700 کیلومتر و ارتفاع پرواز آن حدود 800 کیلومتر بود.
شورای امنیت سازمان ملل ، روسیه، آمریکا و دیگر کشور ها این آزمایش راکتی را محکوم کرده و پیونگ یانگ را به دست برداشتن از اجرای برنامه هسته ای خود فرا خوانده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала