امریکا ترکیه را بخاطر خرید سیستم دفاع ضد راکتی تحریم می کند

© Flickr / Chadicaامریکا ترکیه را بخاطر خرید سیستم دفاع ضد راکتی تحریم می کند
امریکا ترکیه را بخاطر خرید سیستم دفاع ضد راکتی تحریم می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آمریکایی احتمال تحریم هایی علیه ترکیه بخاطر خرید سیستم دفاع ضد راکتی " اس- 400" از اعمال کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «پولیتیکو» بن کاردین سناتور دموکرات آمریکایی قصر سفید پیشنهاد داده که تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال کرده و حتی عاقلانه بودن ادامه عضویت این کشور در ناتو را بررسی کند.
این سناتور بانفوذ معتقد است که تصمیم ترکیه برای خرید سیستم دفاع ضد راکتی "اس-400" از روسیه، نقض رژیم تحریمهای آمریکا علیه مسکو محسوب می شود. کاردین به همین دلیل در نامه ای خطاب به "استیون منوچین" وزیر مالیه آمریکا و "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه خواستار آن شده تا علیه هر کشوری که قراردادهای بزرگ نظامی با روسیه منعقد کند، تحریم اعمال شود.
این سناتور همچنین از دفتر ریاست جمهوری آمریکا خواسته تا ارزیابی کند که آیا خرید راکت های اس-400 روسی، تاثیری بر عضویت ترکیه در ناتو نخواهد داشت و امنیت ایالات متحده و سایر اعضای ناتو را در معرض خطر قرار نمی دهد.
لازم به یادآوری است که مسکو و آنکارا در خصوص فروش سیستم دفاع ضد هوایی «اس-400» روسیه به ترکیه به توافق رسیده و قراردادی امضاء کرده اند. این مسئله ابتدا از سوی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه اعلام شد و سپس دفتر مطبوعاتی سرویس فدرال همکاریهای نظامی-فنی روسیه نیز آن را مورد تایید قرار داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала