جنگ گروه های اسلامی بنگلادش علیه دولت میانمار

© REUTERS / Danish Siddiqui جنگ گروه های اسلامی بنگلادش علیه دولت میانمار
جنگ گروه های اسلامی بنگلادش علیه دولت میانمار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران تن از حامیان گروه‌های اسلامی در بنگلادش در حمایت از مسلمانان روهینجا تظاهرات کرده و خواهان جنگ علیه دولت میانمار شدند. آنان این کشور را به آغاز جنگ کشتار مسلمانان روهینگیا متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، منبع امنیتی در پولیس بنگلادش اعلام کرد، تظاهرکنندگان نسبت به سرکوبی ساکنان ایالت راخین توسط نیروهای امنیتی میانمار اعتراض کرده و تلاش‌های بین‌المللی را در حمایت از اقلیت مسلمان روهینگیا کافی ندانسته و آن را محکوم کردند.
این منبع افزود، حداقل ۱۵ هزار تن از پیروان پنج گروه اسلامی در بنگلادش از جمله گروه تندرو "حافظان اسلام" در تظاهرات مقابل بزرگترین مسجد کشور در داکا مشارکت داشتند.
نور حسین قاسمی، رئیس بخش داکا در گروه "حافظان اسلام" گفت: دولت میانمار دست به کشتار دسته‌جمعی زده و منازل ساکنان ایالت راخین را سوزانده است. ما از مردم بنگلادش می‌خواهیم در کنار مردم مظلوم روهینجا بایستند و از آنان حمایت کنند.
قاسمی در ادامه افزود، در صورت عدم دستیابی به راه حل دیپلماتیک، از دولت بنگلادش درخواست خواهیم کرد برای تضمین زندگی روهینجاها در ایالت راخین از نیروی نظامی استفاده کند.
اقلیت مسلمان روهینجا ساکن راخین در میانمار به مذهب بودایی هستند که به ویژه پس از اعلام ارتش میانمار مبنی بر پاکسازی مسلمانان روهینجا در آراکان به دنبال حمله شورشیان روهینجا به مناطق امنیتی و پایگاه نظامی دولتی از ظلم و ستم رنج می‌برند.
تنش‌ها در این منطقه از ۲۵ اوت گذشته و با یورش صدها تن از نیروهای مسلح ارتش موسوم به ارتش رهایی روهینگیایی ‌های آراکان به ۳۰ پایگاه پولیس به شدت بالا گرفت.
دولت میانمار این ارتش را تشکیلاتی تروریستی می‌داند.
پیشتر سخنگوی سرمنشی سازمان ملل از فرار ۴۰ درصد از مسلمانان میانمار به بنگلادش خبر داد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала