مسن ترین فرد دنیا درگذشت

© Flickr / HapalAn investigation into nursing homes in New York reveals some elderly care facilities use state legislation to try and assume guardianship -- and financial control -- over their patients.
An investigation into nursing homes in New York reveals some elderly care facilities use state legislation to try and assume guardianship -- and financial control -- over their patients. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر جامائیکا از مرگ مسن ترین زن جهان در این کشور و در سن ۱۱۷ سالگی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، «اندرو هولنس»، نخست وزیر جامائیکا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که «ویولت موسه-براون»، مسن ترین زن جهان در سن 117 سالگی درگذشت.
بر اساس این گزارش، نام براون در ماه اپریل گذشته و پس از مرگ «اما مورانو» از ایتالیا که آخرین فرد زنده متولد قرن نوزدهم میلادی به شمار می آمد، به عنوان مسن ترین زن جهان به ثبت رسید.
این پیرزن جامائیکایی که در 10 مارچ سال 1900 میلادی در منطقه «دوانویل» در شهر «ترلاونی» در شمال غرب این کشور به دنیا آمد، در یک مصاحبه گفته بود که در طول زندگی خود هرگز گوشت خوک و مرغ و همچنین نوشیدنی «رام» (عرق نیشکر) مصرف نکرده است.
براون همچنین آخرین فرد به جای مانده از دوران فرمانروایی ملکه «ویکتوریا» به شمار می آمد جایی که هنگام تولد این پیرزن جامائیکایی، کشورش بخشی از جزایر هند غربی بریتانیا بود و به همین دلیل نیز ملکه «الیزابت دوم» برای وی در سالگرد تولد 115 سالگی اش پیام تبریک فرستاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала