نشر اظهارات گفته ناشده اوباما درباره روسیه توسط واشنگتن پست

© Flickr / Bill Walshنشر اظهارات گفته ناشده اوباما درباره روسیه توسط واشنگتن پست
نشر اظهارات گفته ناشده اوباما درباره روسیه توسط واشنگتن پست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی واشنگتن پست گزارشی را نشر کرده بود که گویا باراک اوباما به مارک زوکربرگ، موسس شبکه اجتماعی فیسبوک در مورد تهدیدات نشر اخبار جعلی توسط روسیه، هشدار داده بود.

 به گزارش اسپوتنیک، صحبت در مورد مقاله نشر شده توسط این روزنامه تحت عنوان "اوباما تلاش کرد تا فیسبوک را به نقش روسیه متوجه سازد" نشر شده بود. پس از گذشت مدت زمانی در این مقاله نظر فیسبوک و همچنان یک جمله در مورد اینکه اوباما به زوکربرگ درباره تهدید خبرهای جعلی هشدار داده بود، اما از روسیه یادآوری نکرده بود.

واشنگتن پست پس از مدتی عنوان مقاله را در سایت این روزنامه به "اوباما تلاش کرد تا زوکربرگ را در مورد خبرهای جعلی در فیسبوک هشدار دهد". اما در گزینه چاپی همان عنوان قبلی باقی مانده بود.

این مقاله پس از ابراز نظر الیوت شراج، معاون رییس شبکه فیسبوک در امور ارتباطات،‌ اصلاح شد.

به گفته شراج، گفتگوی اوباما با زوکربرگ در پیوند با اطلاعات غلط در شبکه اجتماعی "هیچ اشاره یی به دخالت احتمالی خارجی وجود نداشته است".

این در حالیست که خبرنگاران نشریه های AXIOS و Fox News نیز به این اشتباه متوجه شده اند.

خبرنگاران خاطر نشان ساخته اند که اصلاحات وارد شده مفهوم اصلی را که در نخست واشنگتن پست تلاش کرده به اطلاع برساند،‌ تبدیل کرده اند به چیزی که " رییس جمهور ترامپ آنرا خبر جعلی می خواند".

از زمان کارزارهای انتخاباتی دونالد ترامپ، واشنگتن پست بطور فعال مقالاتی را منتشر می کند که گویا ستاد ترامپ با روسیه روابط دارد و هکر های روسی به ایالات متحده امریکا حمله کرده اند. این نشریه با استناد به "منابع نامعلوم" هیچ اسنادی را برای به اثبات رسانیدن این ادعا ها ارائه نکرده است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала