وزارت خارجه ایران: راهبرد جدید ترامپ به افغانستان یک خطای فاحش است

© AFP 2023 / Atta Kenareوزارت خارجه ایران: راهبرد جدید ترامپ به افغانستان یک خطای فاحش است
وزارت خارجه ایران: راهبرد جدید ترامپ به افغانستان یک خطای فاحش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه اخیرا آستانه ٦ را پشت سر گذاشتیم که اجلاس بسیار موفقی بود و تفاهم‌های بسیار خوبی انجام گرفت و برخی از مسایل باقیمانده از جلسه‌های پیشین و ژنو پنج به خصوص بحث ادلب مورد تفاهم قرار گرفت و بیانیه مشترک هم بین سه کشور ایران، ترکیه و روسیه امضا شد، اظهار کرد: مقرر شد آستانه ٧ را در نیمه دوم اکتبر برگزار باشیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است: "در این فاصله هم رایزنی‌های کارشناسی بین سه کشور ادامه خواهد داشت و امیدواریم از طریق روند آستانه به تثبیت اوضاع در سوریه، شکست تروریسم و افراد خشونت طلب و به کاهش آلام و درد‌های مردم سوریه که در ٦ سال گذشته متحمل خسارات جانی و مالی بسیاری شدند، کمک کنیم".

قاسمی با اشاره به طرح جدید ترامپ در افغانستان و افزایش نیرو‌های نظامی خارجی در این کشور، اظهار کرد: "سیاست‌های آمریکا در افغانستان سیاست‌های شکست خورده است و سال‌هاست که حضور امریکایی‌ها در افغانستان باعث افزایش هرج و مرج، آنارشیزم، تروریسم و خیلی از مشکلات دیگر برای مردم افغانستان شده اند و حضور بیشتر آنان مانع رشد، توسعه و آزادی مردم این کشور خواهد بود، بنابراین طرح جدید هم یک خطای فاحش، استراتژیک دیگری است که دولت جدید امریکا می‌تواند در افغانستان داشته باشد».

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: "افغانستان کشوری خاص با پیشینه و تاریخ مشخصی است که همواره در مقابل متجاوزان و کسانی که در مسئله افغانستان دخالت کردند با صبر، حوصله و مقاومت بسیار ایستادگی کرده و نهایتا توانسته بر آنها غلبه کند».

وی خاطرنشان کرد: "ما هرگز قدرت اتحاد جماهیر شوروی و تجاوزی که این کشور به افغانستان داشت و مقاومتی که مردم این کشور از خودشان برای شکست شوروی را نشان دادند را فراموش نمی‌کنیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала