دنمارک در چارچوب ماموریت ناتو به افغانستان نظامیان اضافی می‌فرستد

© Flickr / 7thArmyJMTCدنمارک در چارچوب ماموریت ناتو به افغانستان نظامیان اضافی می‌فرستد
دنمارک در چارچوب ماموریت ناتو به افغانستان نظامیان اضافی می‌فرستد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصمیم حکومت دنمارک مبنی بر فرستادن نظامیان این کشور در چارچوب ماموریت آموزشی ناتو و کمک به نیروهای افغان، به تصویب رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه منتشر شده توسط وزارت خارجه دنمارک آمده است — "حکومت دنمارک امروز حمایت پارلمان مبنی بر تصمیم فرستادن 55 سرباز اضافی به افغانستان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع ناتو، را حاصل کرده است".

این نظامیان که در آغاز سال 2018 به کابل فرستاده خواهند شد در راستای آموزش نیروهای مسلح افغان فعالیت خواهند داشت. وزارت امور خارجه دنمارک خاطر نشان ساخته است که "وضعیت امنیتی شکننده در افغانستان" دلیل فرستادن نظامیان اضافی به این کشور است.

در این اعلامیه به نقل از اندرس سامولسن، وزیر امور خارجه دنمارک، آمده است — "اگر حکومت افغانستان کنترول را از دست بدهد، افغانستان یکبار دیگر به پناهگاه گروه‌های تروریستی مبدل می‌شود و همزمان با این خطر ایجاد موج تازه مهاجرین به اروپا و دنمارک پیدا خواهد شد".

کلاوس یورت فردریکسن، وزیر دفاع دنمارک نیز با ابراز نظر درمورد تصمیم اتخاذ شده حکومت خاطر نشان ساخت که "رویداد غم‌انگیز حمله انتحاری بالای کاروان نظامیان دنمارکی در روز یکشنبه گذشته نیاز به حمایت از افغانان در راستای تامین صلح و امنیت در افغانستان، را برجسته ساخته است".

 هفته گذشته یک تروریست انتحاری بالای کاروان نظامیان دنمارکی در کابل حمله کرد، در این حادثه به هیچ یک از نظامیان دنمارکی آسیب نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала