کلوپ ویدیو

پادشاه عربستان به مسکو رسید+ویدیو

© AFP 2023 / Mandel Nganپادشاه عربستان به مسکو رسید+ویدیو
پادشاه عربستان به مسکو رسید+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پادشاه عربستان سعودی، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود امروز برای نخستین بار در تاریخ روابط روسیه-سعودی وارد مسکو شد.

به گزارش اسپوتنیک، طیاره شاه عربستان سعودی در میدان دولتی "ونوکووه ۲" مسکو نشست کرد. هیئت دیپلوماتیک روسی به رهبری معاون وزارت خارجه روسیه، میخائیل بگدانوف همراه با آرکستر هیئت سعودی به رهبری سلمان بن عبدالعزیز آل سعود را در میدان هوایی ملاقات نمودند،‌انتظار می رود که شاه عربستان الی تاریخ ۷ اکتوبر در مسکو باشد.

قرار است شاه سلمان به تاریخ ۵ اکتوبر با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه ملاقات کند،‌قبل از دیدار رهبران دو کشور انجمن سرمایه گذاری روسیه-عربستان برگزار شود. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رییس جمهور روسیه گفته است که پوتین و شاه عربستان وضعیت بازار نفت در شرایط کاهش استخراج آن، و وضعیت در شرق میانه و افریقای شمالی با تاکید بر حل و فصل مناقشات در منطقه را به بحث خواهند گرفت. وی همچنان رد نکرد که رهبران دو کشور در جریان مذاکرات درمورد موضوع همکاری نظامی و فنی نیز تبادل نظر خواهند کرد.

به تاریخ ۶ اکتوبر شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود با دیمیتری مدودوف، نخست وزیر روسیه دیدار می کند، که در این دیدار دو جناح پروژه های مشترک سرمایه گذاری و همکاری در بخش های تجارت، اقتصاد، صنعت، انرژی و زراعت را مورد بحث قرار خواهند داد.

علاوه بر این، در طول جاری روزهای فرهنگ عربستان سعودی برگزار خواهند شد. انتظار می رود که در جریان این سفر، شاه عربستان تعدادی از اسناد را به امضا برساند. علاوه بر این بنیاد روسی سرمایه گذاری های مستقیم با بنیاد های شرق میانه منجمله بنیاد عربستان سعودی، شرایط سرمایه گذاری در پروژه های بخش زیرساخت های حمل و نقل را اعلام خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала