فلمی از افغانستان " نامه به رئیس جمهور" نامزد جایزه اسکار شد

© AFP 2023 / FREDERIC J. BROWNСтатуя Oscar перед входом в Dolby Theater в Голливуде
Статуя Oscar перед входом в Dolby Theater в Голливуде - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلم «نامه به رئیس جمهور» نماینده سینمای افغانستان در ردیف بهترین فلم خارجی جوایز اسکار گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک، این فیلم به کارگردانی «رویا سادات» درباره یک خانم مدیر از طبقه پائین در افغانستان است که تلاش می‌کند قانون را در این کشور برقرار کند. وی سعی می‌کند زنی را از یک مجازات وحشتناک قبیله‌ای نجات دهد، اما خودش را دستگیر می‌کنند و نوشتن نامه‌ای به رئیس جمهور تنها امید او برای رسیدن به عدالت است.
فلم «نامه‌ به رئیس جمهور» اولین بار در بخش "Open Doors" جشنواره فلم لوکارنو رونمایی شد و قرار است به زودی در جشنواره بین‌المللی فلم بوسان نیز به روی پرده برود.
سینمای افغانستان از سال 2002 و پس از سرنگونی طالبان، اقدام به معرفی فلم به آکادمی اسکار کرده است اما تاکنون نتوانسته نامزد ردیف بهترین فلم غیرانگلیسی شود.
سال گذشته فلم ایرانی — افغانستانی «رفتن» ساخته نوید محمودی، در سال 2015 «آرمانشهر» به کارگردانی «حسن ناظر» و در سال 2014 نیز فلم «چند متر مکعب عشق» از جمشید محمودی نماینده این کشور در این رویداد سینمایی انتخاب شده بود.
آخرین مهلت معرفی فلم از سوی کشورها برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی دوم اکتبر دهم میزان است و آکادمی اسکار پس از بررسی، فلم های واجد شرایط برای رقابت در این ردیف را معرفی می‌کند.
مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارج برگزار خواهد شد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала