وزیر امور خارجه قطر عربستان سعودی را به تلاش تغییر قدرت در کشورش متهم نمود

© REUTERS / Naseem ZeitoonМинистр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Бен Абдель Рахман Бен Джасем Аль Тани - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با تلویزیون CNBC گفت مقامات عربستان سعودی برای ایجاد تغییر قدرت در این کشور بر قطر فشار می آورند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت، ما می بینیم که مقامات دولت "عربستان سعودی" در مورد تغییر رژیم صحبت می کنند. ما می بینیم که مقامات آنها در مورد اعتراضات سخن می گویند و مردم را به اعتراض در برابر مقاماتشان تحریک می کنند، بنابراین ، صحبت در مورد تغییر رژیم است. به نظر وی، مقامات سعودی سعی دارند وضعیت در قطر را بی ثبات سازند.
وزیر امور خارجه قطر اضافه کرد: رفتار آنها نشان می دهد که آنها در تلاش برای یافتن یک راه حل نیستند، هدف آنها تشدید اوضاع است، آنها در مورد تغییر رژیم فکر می کنند. وزیر خارجه قطر گفت، "دوحه" " همیشه برای گفت وگو دعوت نموده است".
وزیر امور خارجه در مورد روابط دوحه و تهران گفت: "سیاست ما نسبت به ایران مانند گذشته باقی می ماند، این روابط به دلیل بحران تغییر نکرده است." وی افزود: "بازگرداندن روابط دیپلماتیک با ایران به این معنی نیست که سیاست ما تغییر کرده است." آلثانی خواستار "حفظ گفتگو" با ایران و کاهش تنش در منطقه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала