ساخت دیوار در مسیر خط دیورند ادامه دارد

© AFP 2023 / JAVED TANVEERAfghan Border Police personnel keep watch during an ongoing battle between Pakistani and Afghan Border forces near the Durand line at Spin Boldak, in southern Kandahar province on May 5, 2017
Afghan Border Police personnel keep watch during an ongoing battle between Pakistani and Afghan Border forces near the Durand line at Spin Boldak, in southern Kandahar province on May 5, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های ارشد ارتش پاکستان می‌گویند آنان حصارکشی را در مسیر خط دیورند ادامه خواهند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال نعمان ذکری، یک مقام ارتش پاکستان در وزیرستان جنوبی گفته‌ است که در مرز میان افغانستان و پاکستان در آن بخش‌ها، کتاره و مانع تا سال 2018 تکمیل خواهد شد که در جلوگیری از رفت و آمد هراس ‌افگنان مهم شمرده می ‌شود.
او اضافه کرده‌است که در مسیر خط دیورند یا و سرحد پاکستان یک انج هم از بازرسی ارتش آن کشور بیرون نخواهد ماند.
در همین حال، رویترز به نقل از مسؤولان پاکستانی گزارش می‌دهد که اسلام‌آباد تصمیم دارد تا در تمام 2500 کیلومتر سرحد میان افغانستان و پاکستان مانع بسازد.
این در حالی ا‌ست که حکومت افغانستان به حصارکشی در مسیر خط دیورند مخالف است و تا به حال بارها نسبت به این مسئله اعتراض کرده ‌است.
پیش از این حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان این خط را غیر رسمی می ‌داند و باور دارد کسانی که در آن ‌طرف خط زنده‌گی می ‌کنند نیز شهروندان افغانستان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала