چگونه میتوان دروغ زنان را تشخیص داد؟

© Fotolia / Andrey PopovПара в разводе
Пара в разводе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه کورنل در ایالات متحده فهرستی از کلمات را کشف کردند،که استفاده از آنها به احتمال زیاد نشان می دهد که زن مخاطب تان در حال دروغ گفتن است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان آمار از یک نرم افزار ویژه تلفن همراه، کاربرانی را مورد مطالعه قرار دادند که که درجه ای "صداقت" پیام های ارسال شده شان توسط این نرم افزار ارزیابی شده بود. در کل در این آزمایش 1703 نفر شرکت کرده بود.

معلوم شد که در پیام های نوشتاری مردان تشخیص دروغ از حقیقت تقریبا غیرممکن است. جمله‌هايي كه مردان ادا مي‌كنند، كوتاه‌تر از جمله‌هايي است كه زنان بيان مي‌كنند ولي از ساختاري خاص تبعيت مي‌كنند.

اما با این حال ، دانشمندان هشدار می دهند ، زمانی یک نماینده از جنس قوی شروع به گفتن کلمات "احتمالا" و "البته"،می کند باید بسیار مراقب بود.
معلوم نمودن اینکه آیا زن دروغ می گوید یا خیر ؟بسیار ساده است.
.

دانشمندان استدلال می کنند که مخاطب ریاکار، گفت و گو را به شیوه "گریزان" برقرار می کند و اغلب با استفاده از کلمه "ممکن است" و ضمیر "من" سعی می کند فعل را در اشکال مختلف بیان کند.

علاوه بر این متن دروغ معمولا طولانی تر از متن راستین در گفتگوی زنان می باشد.
زن‌ها اين‌گونه صحبت مي‌كنند چون نمي‌خواهند ريسك کنند و نظر خودشان را مستقيم بيان كنند. صحبت‌هاي مبهم، نامفهوم و سربسته درباره علت ناراحتي‌، يكي ديگر از اين روش‌هاست

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала