ترکیه به امریکا درباره تحویل شهر الرقه به کردها هشدار داد

© REUTERS / Erik De Castroترکیه به امریکا درباره تحویل شهر الرقه به کردها هشدار داد
ترکیه به امریکا درباره تحویل شهر الرقه به کردها هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست وزیر ترکیه به امریکا در مورد تحویل شهر الرقه به کردهای (پ.ی.د) هشدار داد.

Parlamentoya Kurdistanê - اسپوتنیک افغانستان
عراق شرکت های خارجی را از امضای پیمان های نفتی و گازی با اقلیم کردستان هشدار داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فکری ایشک معاون بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر «یالاوه» در شمال غرب ترکیه گفت: تحویل دادن شهر الرقه به کردها مشکل بزرگی را به وجود خواهد آورد و آتش جنگ های قومیتی را در این شهر دامن خواهد زد.

ایشک گفت: کشورهای مانند سوریه توانایی کنترل مرزهای شان را از دست داده اند و این امر سبب دخالت کشورهای دیگر از جمله امریکا شده است.

ایشک افزود: حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) سازمان های تروریستی یکسانی هستند، افزود: این گروه ها با کمک یکدیگر مشکلات عدیده ای در منطقه ایجاد کرده اند.
نیروهای دموکراتیک کرد سوریه (پ.ی.د) که تحت حمایت واشنگتن قرار دارند، سه شنبه شب اعلام کردند که شهر الرقه پایگاه اصلی داعش را از وجود این گروه تروریستی آزاد کردند.

یادآوری می کنیم، که پس از همه پرسی اقلیم کردستان عراق کشورهای مانند ترکیه، ایران، عراق و سوریه از ترس فروپاشی کشورهای شان دست به اقدامات جدی برای جلوگیری این کار زده اند.

هم اکنون در سوریه بیش از 300 هزار کرد زندگی می کند و نزدیک به 20 درصد جمعیت ترکیه کردها هستند و همچنان در ایران و عراق شماری زیاد کردها زندگی می کنند واگر کردستان عراق آزادی خود را بدست بیاورد به احتمال زیاد کردهای کشورهای ایران، ترکیه و سوریه هم به آنها خواهند پیوست و در این صورت یک کشور قدرتمند به نام کردستان در آسیا به وجود خواهد آمد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала