"دیورند" خط شناخته شده بین افغانستان و پاکستان !

© AFP 2023 / JAVED TANVEERAfghan Border Police personnel
Afghan Border Police personnel - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر پاکستان در کابل اعلام کرد که دیورند خط شناخته شده بین افغانستان و پاکستان است و ساخت حضار مرزی نیز در این خط موجب غفلت دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "تسنیم" «زاهد نصرالله» سفیر پاکستان به خبرنگاران در کابل گفت که روابط با افغانستان برای این کشور مهم است و دولت اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم نیز تعهد کامل دارد.
وی افزود: پاکستان تلاش دارد تا وضعیت امنیتی در افغانستان بهبود یابد.
سفیر پاکستان در کابل اظهارداشت: کشورش در حالی به حمایت از تروریسم متهم است که سهم خود را در مبارزه با تروریسم انجام داده است.
زاهد نصرالله با اشاره به روابط افغانستان با هند گفت: دولت افغانستان با هر کشوی که بخواهد می‌تواند روابط اقتصادی داشته باشد زیرا مستقل است و پاکستان نیز به این مسئله اعتراضی ندارد اما ما نگران روابط اسلام‌آباد-کابل هستیم.
دیپلمات پاکستانی درباره ساخت حصار مرزی در خط دیورند نیز تصریح کرد که دولت پاکستان این حصار را در خاک خود می‌سازد و خط دیورند به عنوان مرز ترسیم شده بین دو کشور به رسمیت شناخته شده است.
وی گفت: هدف از ساخت حصار مرزی ممانعت از تردد مردم محلی نیست بلکه مانع تردد تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر است.
زاهد نصرالله ادامه داد که ساخت حصار مرزی به پاکستان مربوط است زیرا در خاک این کشور صورت می‌گیرد و موجب غفلت مقامات این کشور در مبارزه با تروریسم نخواهد شد.
سفیر پاکستان در کابل تصریح کرد که دیورند به عنوان یک خط توسط دولت افغانستان پذیرفته شده است و ما اطمینان می‌دهیم که نیروهای پاکستانی در داخل خاک افغانستان پیشروی نخواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала