دادگاه نظامی امریکا سرباز تبادله شده امریکایی با طالبان را از وظیفه اش برکنار کرد

© AP Photo / Ted Richardsonدادگاه نظامی امریکا سرباز تبادله شده امریکایی با طالبان را از وظیفه اش برکنار کرد
دادگاه نظامی امریکا سرباز تبادله شده امریکایی با طالبان را از وظیفه اش برکنار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرباز تبادله شده امریکایی با طالبان در یک دادگاه نظامی امریکا محکوم به خطر انداختن همکارانش و پرداخت 10 هزار دالر در 10 ماه شد.

سرباز امریکایی رفتار طالبان به رفتار ارتش کشورش ترجیح می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
سرباز امریکایی رفتار طالبان به رفتار ارتش کشورش ترجیح می‌دهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، یک دادگاه نظامی در امریکا بویی برگدال را به اتهام ترک وظیفه و به خطر انداختن جان همکارانش از وظیفه اخراج و پرداخت 10 هزار دالر در 10 ماه محکوم و رتبه اش را پائین آورد.

طالبان چند سال پیش این سرباز امریکایی را در بدل رهایی 5 عضو بلندپایه خود رها کرده بود.

ایگوین فیدل وکیل مدافع این سرباز امریکایی گفت:- "برگدال از کسانی که به دنبال او گشتند به ویژه از کسانی که در این راه زخمی شدند سپاسگزار است. او همچنان از تمامی کسانی که برای رهایی او تلاش کردند سپاسگزاری می کند؛ به شمول پدر و مادرش، بارک اوباما و افراد نظامی و غیرنظامی دیگری که به گونۀ خستگی ناپذیر تا آخر این قضیه کار کردند".

در همین حال، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا از رهایی 5 عضو طالبان در بدل برگدال انتقاد و خواهان زندانی شدن این سرباز شده بود.

در پاسخ به این اظهارات تویتری ترامپ وکیل مدافع برگدال چنین گفت: از سویی دیگر، تلاش های بی اندازه رییس جمهور ترمپ برای برانگیختن احساسات مردم، بر این قضیه سایه انداخته است. هر امریکایی از گفته های او و نیز نادیده گرفتن حقوق اولیه مردم در قانون اساسی آزرده شده اند.

یادآوری می کنیم، که بویی برگدال در سال 2009 میلادی از سوی طالبان ربوده شد و در سال 2014 در بدل رهایی 5 عضو گروه طالبان از زندان گوانتانامو، آزاد و به امریکا برگشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала