ابراز همدردی دبیر کل سازمان ملل به قربانیان زلزله در مرز ایران-عراق

© AFP 2023 / Pouria Pakizeh/ISNAРазрушения в результате землетрясения в Иране
Разрушения в результате землетрясения в Иране - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل ضمن تسلیت و ابراز همدردی از تلفات جانی و مالی زلزله ایران – عراق، امدادرسانی محلی را ستود و بر آمادگی سازمان ملل جهت یاری تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش با انتشار بیانیه ای در سایت سازمان ملل نوشت: دبیر کل به شدت از تلفات جانی و مالی زلزله ای که مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق را یکشنبه شب به لرزه در آورد متاثر است.
وی در ادامه این بیانیه ضمن ابلاغ پیام تسلیت دبیر کل سازمان ملل به خانواده های آسیب دیده، دولت و مردم ایران و عراق؛ برای مجروحین این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.
در این بیانیه تاکید شده است که سازمان ملل آمادگی دارد تا در صورت لزوم در عملیات امدادرسانی مشارکت کند.
دفتر سخنگوی سازمان ملل در توییتی نیز از آمادگی سازمان ملل و دفتر هماهنگی امور انساندوستانه این سازمان برای مشارکت در عملیات امداد خبر داد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 عقربساعت 21:48 و در مناطق مرزی ولایت های کرمانشاه ایران و سلیمانیه عراق رخ داد که ؛ تاکنون 164 کشته و 1668 زخمی به جا گذاشته است.
پیش از این گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران نیز وقوع زلزله را به دولت و مردم ایران تسلیت گفته بود. وی در صفحه توییتر خود نوشت: نیمه شب گذشته اوضاع روشن نبود اما امروز صبح که خورشید درآمده است اطلاعات بیشتری درباره کشته ها و مجروحین می دانیم. اگر از سازمان ملل درخواست شود، کمک هایش را ارائه می دهد.
زلزله دیشب علاوه بر بخش های غربی ایران و شهرهای مختلف عراق، مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را نیز لرزاند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала