ترس و لرز دونالد ترامپ در برابر پوتین از چیست؟

© AFP 2023 / Jorge SilvaПрезидент России Владимир Путин и президент США Дональд Трамп на саммите АТЭС во Вьетнаме
Президент России Владимир Путин и президент США Дональд Трамп на саммите АТЭС во Вьетнаме - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیانیه های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره اعتماد به رهبر روسیه، ولادیمیر پوتین، نشان می دهد که کرملین تأثیر ویژه ای بر رئیس جمهورایالات متحده دارد.

به گزارش اسپوتنیک،این نظر راجان برنان رئیس سابق سازمان سیا و مدیر سابق آژانس ملی اطلاعات آمریکا جیمز کلپپر بیان داشته اند.
برنان در مصاحبه ای در پاسخ به خواهش خبرنگاران برای تفسیر گفته های ترامپ پس از دیدار با پوتین در اجلاس سازمان همکاری آسیا-اقیانوس آرام گفت:«پوتین با ترساندن ترامپ بسیارعاقلانه عمل کرد. فکر می کنم ترامپ به دلایلی از پوتین می ترسد، یا از آنچه پوتین می تواند انجام بدهد و یا نتایج بازرسی ها در رابطه با «پرونده دخالت در انتخابات واهمه دارد.
قابل یادآوری است که جنجال تازه به سخنان یک روز پیشتر آقای ترامپ مربوط می شود که گفته بود حرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دایر بر عدم مداخله در انتخابات آمریکا را باور می کند.
رهبران دو کشور در جریان اجلاس سران منطقه آسیا اقیانوس آرام درباره این ادعا بحث کردند.
دستگاه های اطلاعاتی آمریکا قبلا نتیجه گرفته اند که روسیه سعی کرد به نفع آقای ترامپ بر انتخابات تاثیر بگذارد.
آقای ترامپ روز شنبه به خبرنگاران گفته بود: "هر بار که او مرا می بیند می گوید کار من نبود، و من واقعا این حرف او را باور می کنم، جدی می گوید."
او افزود: "فکر می کنم احساس می کند به او اهانت شده، که برای کشور ما خوب نیست."
آقای ترامپ همچنین چهره های کلیدی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا که در ماه جنوری از قطعی بودن مداخله روسیه صحبت کرده بودند را به تمسخر گرفت.
اینها از جمله جیمز کلاپر مدیر سابق سازمان های اطلاعاتی، جان برنان مدیر سابق سی آی ای و جیمز کومی مدیر برکنار شده اف بی آی بودند.
با این حال آقای ترامپ بعدا کمی از اظهاراتش عقب نشینی کرد.
او روز یکشنبه در کنفرانسی خبری در هانوی گفت: "چیزی که من گفتم این است که فکر می کنم او (پوتین) چنین باوری دارد. در مورد اینکه آیا من آن را باور می کنم یا نه، با سازمان های دولتی (آمریکا) هم نظرم… من حرف دستگاه های اطلاعاتی آمریکا را باور می کنم."

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала