امتحان کانکور به شیوه ای طالبان در بغلان برگزار شد+ عکس

© REUTERS / Stringerامتحان کانکور به شیوه ای طالبان در بغلان برگزار شد!
امتحان کانکور به شیوه ای طالبان در بغلان برگزار شد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان روز گذشته در شماری از مکاتب تحت کنترل شان در ولسوالی «برکه» بغلان، به شیوه‌ی خودشان امتحان کانکور برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک،شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از روز گذشته به‌این سو تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهند طالبان از دانش آموزان مکاتب امتحان کانکور می‌گیرند. این تصاویر همچنان نشان می‌دهند که این امتحان صرفا «کانکور آزمایشی» بوده و از سوی بخش امتحانات و ارزیابی کمیسیون تعلیم و تربیه، این گروه اخذشده است.
در این تصاویر پرچم‌های سفید طالبان در عقب هر دانش آموز نصب شده و امتحان از سوی افراد وابسته به گروه طالبان نظارت می‌شود. 

انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش تند کاربران مواجه شده و موج انتقادات از حکومت را در پی داشته است. این کاربران مدعی شده‌اند که این امتحان در مکاتب ولسوالی برکه ولایت بغلان اخذ شده است.
کاربران شبکه‌های اجتماعی، حکومت را به بی‌کفایتی متهم کرده و گفته اند که تداوم این روند منجر به افزایش افراط گرایی می‌شود و جنگ و ناامنی را در کشور بیشتر خواهد کرد.
شهروندان کشور در شبکه‌های اجتماعی نوشته اند که طالبان میتودهای تدریس خاص خود را در ساحات تحت کنترل شان بر دانش آموزان تطبیق می‌کنند و شاگردان مکاتب را با تبلیغ و شست‌وشوی مغزی آماده جنگ چیرکی، استفاده از سلاح و دیگر موارد افراطی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала