شرط عجیب مقامات سعودی برای آزادی شاهزادگان بازداشت شده!

© AP Photo / Hassan Ammarشرط عجیب مقامات سعودی برای آزادی شاهزادگان بازداشت شده !
شرط عجیب مقامات سعودی برای آزادی شاهزادگان بازداشت شده ! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های سعودی مشغول گفت و گو با شاهزادگان و سرمایه داران و تاجرانی هستند که به اتهام فساد در هوتل «ریتز کارلتون» ریاض در بازداشت به سر می برند. شرط آزادی آنها، واگذاری بخش زیادی از ثروت شان به دولت، اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ای انگلیسی، فایننشال تایمز با کسانی که در جریان این گفت و گوها قرار داشتند، مصاحبه کرده و به نقل از آنها نوشته است: هدف از انجام این گفت و گوها، یافتن راه حلی برای آزادی برخی از افراد بازداشتی از جمله شاهزاده «ولید بن طلال» و «ولید الابراهیم» و «بکر بن لادن» دو سرمایه دار دیگر است.
برخی منابع در این باره گفته اند: مقام های سعودی به برخی از بازداشت شدگان پیشنهاد کردند که در مقابل آزادی خود باید 70 درصد از ثروتشان را در اختیار دولت قرار دهند.
این منابع که نامشان فاش نشده است، همچنین گفتند: در صورت تسویه حساب، کل مبلغ دریافتی از بازداشت شدگان، ممکن است به 300 میلیارد دالر برسد. این مبلغ، بیشتر از صد میلیارد دالری است که دادستان کل سعودی پیشتر اعلام کرده بود که در قراردادهای مالی، اختلاس شده است.
برخی از بازداشت شدگان آماده هستند برای به دست آوردن آزادی خود بخشی از اموال و سرمایه های خود را واگذار کنند.
روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز در این باره نوشت: در صورتی که این معامله میان مقام های دولتی و افراد بازداشت شده صورت بگیرد، صدها میلیارد دالر به خزانه دولت ریاض سرازیر می شود که سال گذشته با کسری بودجه معادل 76 میلیارد دالر روبه رو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала