دومای روسیه به کاهش امکان دسترسی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل واکنش نشان داد

© Photo / Pixabayدومای روسیه به کاهش امکان دسترسی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل واکنش نشان داد
دومای روسیه به کاهش امکان دسترسی راشا تودی و اسپوتنیک در گوگل واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون کمیته سیاست اطلاعاتی، فن آوری اطلاعاتی و ارتباطات در مصاحبه با راشا تودی در خصوص بیانیه اریک اشمیت رئیس شورای روسای هلدینگ Alphabet نظر داد.

ثبت شرکای اسپوتنیک  به عنوان رسانه های خارجی در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
ثبت شرکای اسپوتنیک به عنوان رسانه های خارجی در آمریکا
به گزارش اسپوتنیک، اندری سوینتسف معاون کمیته سیاست اطلاعاتی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات دومای فدراسیون روسیه در مصاحبه با راشا تودی گفت:- "سامانه جستجو بسیار ساده طراحی شده است. در آنجا یک مدیر نشسته که با دست می تواند آنرا تنظیم کند. این کار به راحتی هدایت می شود هم گوگل و هم سایر سیستم های جستجو براین اساس است. اینکه آنها تصمیم گرفتند بدین طریق سایت های راشا تودی و اسپوتنیک را از صفحه جستجو بخش رسانه ها بلاک کنند گویای آن است که آنها طریق فشار آوردن بر شبکه  ها و خبرگزاری های ما را یافته اند، یعنی به افراد معمولی در کل جهان اجازه نمی دهند، که با درخواست موضوع رسانه های ما را ببینند و مقاله های خود را در سایت ها قرار می دهند. این ضربه ی قوی و قدرتمندی ست".
به گفته ی وی چنین ممنوعیتی می تواند بازدیدکننده ی سایت ها را ده برابر کمتر کند. 
سوینتسف سخنانش را چنین به پایان رساند:- "این ضربه ی جدیست، ممنوعیت بازرگانی در مقایسه با آن قطره ای در دریاست. این امر با عث کاهش بازدیدکننده ها تا ده برابر می شود. ما به عنوان نمایندگان باید بر روی این مسئله فکر کنیم، باید سیستم های جستجوگر هم گوگل و هم شبکه های اجتماعی مشخص متعلق به این هلدینگ را در محدوده ی روسیه محدود کنیم. این مدل آشکار جنگ اطلاعاتیست که آغاز شده است. این بمباران و تجاوز مستقیم است".

یادآوری می کنیم، اریک اشمیت پیش از این گفته بود، که در حال حاضر کار بر روی کاهش رتبه شبکه راشا تودی و خبرگزاری اسپوتنیک در خبررسانی گوگل نیوز بررسی می شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала