ساخت داروی ویژه برای سرطان کبد در روسیه

© FotoliaРаковые клетки атакуют организм
Раковые клетки атакуют организм - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان روسیه موفق به ساخت یک داروی امیدوار کننده برای درمان سرطان کبد شده اند.

دانشمندان روسیه، تایوان و بلجیم ، آنتی بیوتیک "ژلیوموایسین" را یک داروی موثر برای مبارزه با سرطان کبد و برخی دیگر از تومورهای بدخیم اعلام کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله ای که در "مجله ی بین المللی هیدروژنتیک" منتشر شد ،الکساندر شتیل ار دانشگاه دولتی مسکو گفت: ماهیت کار ما در فعال سازی ساختار کیمیاوی و خواص داروها برای درمان تومورها است. این مولکول های پیچیده، قطعات خاص برای مکانیزم های ویژه مهم را دارا اند. پیش بینی ساختار مطلوب دشوار است، بنابراین، هر گزینه جدید از آنالوگ ها تحت تحقیق دقیق توسط متخصصان کیمیا و مولکولی انکولوژی قرار می گیرد.
یک گروه بین المللی محققان، از جمله متخصصین کیمیا از دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه تایوان ، مرکز انکولوژی بلوچین و موسسات اکادیمی علوم روسیه، این آنتی بیوتیک را بعنوان پایه ای برای تعدادی از ترکیبات جدید که منحل در آب بوده ورشد تومورهای سرطانی را سرکوب می کنند، استفاده می کنند.
توجه ویژه دانشمندان آن نوع از انتی بیوتیک" ژلیوموایسین " به خود جلب نموده که قادر است DNA سلول های سرطانی را از بین ببرد و موجب انباشتن مولکول های کیمیاوی تهاجمی در آنها شده و باعث نابودی "خودی" آنها شود.
الکساندر شتیل گفت: اکنون دانشمندان در حال آزمایشات کلینیکی پیش از موعد این داروها و ثبت آن به عنوان یک اختراع جدید هستند. به عبارت دیگر، در حال حاضر نباید انتظار باشیم که این دارو را در دواخانه ها و بیمارستان ها مشاهده نماییم زیرا قبل از اینکه آن به دسترس انکولوژیست ها و سایر پزشکان قرار ،مراحل زیادی را باید طی نماید.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала