کوریای شمالی ترامپ را به خاطر قدس سرزنش کرد

© Sputnik / Iliya Pitalevکوریای شمالی ترامپ را به خاطر قدس سرزنش کرد
کوریای شمالی ترامپ را به خاطر قدس سرزنش کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کوریای شمالی رئیس جمهور امریکا را به خاطر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل مورد سرزنش قرار داد.

مفتی مسکو خواستار انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک به قدس شد - اسپوتنیک افغانستان
مفتی مسکو خواستار انتقال مقر سازمان ملل از نیویورک به قدس شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم به استناد از خبرگزاری فرانسه، کوریای شمالی امروز شنتبه با انتشار بیانیه ای دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را «پیر خرفت» خوانده و تصمیم وی مبنی بر شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کوریای شمالی گفت: با در نظر گرفتن این واقعیت که این پیر خرفت روان پریش آشکارا در سازمان ملل خواستار نابودی کامل یک کشور مستقل شده، این اقدام جدید چندان شگفت آور نیست. ولی این اقدام آشکارا به همه جهان نشان می دهد که چه کسی نابودکننده صلح و امنیت جهانی است.

این در حالیست، که ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی طی ماه های اخیر بارها درگیر جنگ لفظی شده و یکدیگر را مورد اهانت قرار داده اند. این در شرایطی است که تنش ها در منطقه بر سر برنامه های راکتی و هسته ای کوریای شمالی و رزمایش های مشترک نظامی امریکا و کوریای جنوبی به شدت بالا گرفته است.

در شرایطی که تصمیم ترامپ درباره قدس اشغالی با محکومیت جهانی روبرو شده، کوریای شمالی نیز این اقدام را عملی بی شرمانه و فاقد حس مسئولیت ارزیابی کرده است.

کوریای شمالی با محکوم کردن قاطع این تصمیم ترامپ، پشتیبانی کامل و همبستگی خود با مردم فلسطین را در مبارزه برای دستیابی به حقوق مشروع شان اعلام کرد.

یادآوری می کنیم، که ترامپ به تاریخ 6 دسمبر برخلاف مخالفت های بین المللی کشورهای جهان بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت امریکا را از تل آویو به بیت المقدس صادر نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала