فلسطین: تصمیم ترامپ اعلام جنگ است

© AP Photo / Mohammed Zaatariفلسطین: تصمیم ترامپ اعلام جنگ است
فلسطین: تصمیم ترامپ اعلام جنگ است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت فلسطین تصمیم دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در مورد بیت‌المقدس را اعلام جنگ با فلسطینیان خوانده و هرگونه دیدار با مقامات امریکایی را متوقف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واصل ابو یوسف عضو کمیتۀ اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت: «هیأت‌های امریکایی در تمام مناطق تحت کنترول فلسطین استقبال نمی‌شوند، به شمو معاون رییس جمهوری این کشور، پنس. هیچ مذاکره‌یی با امریکا صورت نمی‌گیرد. این اقدام را می‌شود اعلام جنگ در برابر مردم و دولت فلسطین دانست.»

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала