فلسطین اعتراضش را به شورای امنیت سازمان ملل سپرد

© AFP 2023 / Ahmad Gharabliفلسطین اعتراضش را به شورای امنیت سازمان ملل سپرد
فلسطین اعتراضش را به شورای امنیت سازمان ملل سپرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فلسطین به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد که در برابر اقدام هر کشوری به شمول امریکا برای انتقال پایتخت اسراییل به بیت‌المقدس اعتراض خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی جنبش فتح فلسطین در تمام ارگان‌های بین‌المللی که این کشور عضو آن است، به این مسأله اعتراض خواهد کرد.

وی گفت: «درخواست دیروز به شورای امنیت سازمان ملل متحد سپرده خواهد شد. پس از امریکا به هر کشور دیگری که بخواهد پایتخت خود در اسراییل را به بیت‌المقدس بیاورد، اعتراض خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала