هشدار بی‌سابقۀ امریکا به پاکستان

© AP Photo / Anjum Naveedهشدار بی‌سابقۀ امریکا به پاکستان
هشدار بی‌سابقۀ امریکا به پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع امریکا به پاکستان هشدار داده است که اگر این کشور روابطش را با گروه‌های تروریستی قطع نکند، ممکن است کنترول خاک خود را از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، ریکس تیلرسن گفته است که اگر پاکستان روابط خود را با گروه‌های تروریستی فعال در درون آن کشور که از لحاظ وسعت و نفوذ در حال رشد اند، قطع نکند پیامدهای زیانباری از جمله از دست دادن کنترول قلمرو خود را شاهد خواهد بود.

وزیر دفاع امریکا گفته است: «می‌خواهیم با پاکستان کار کنیم تا تروریزم را در داخل خاک آن کشور نیز از بین ببریم، اما پاکستان باید روند تغییر روابط خود را با شبکۀ حقانی و سایر گروه ها آغاز کند. پاکستان به بسیاری از سازمان های تروریستی اجازه داده تا در داخل قلمرو آن کشور پناهگاه های امنی داشته باشند و وسعت و نفوذ آن سازمان ها در حال افزایش است.»

وزیر دفاع امریکا هشدار داده است که ممکن است تروریستان بیشتر از افغانستان، پس از این به پاکستان توجه کنند و این کشور پایگاه امنی برای فعالیت‌های آنان باشد.

مقامات پاکستانی در این زمینه چیزی نگفته اند اما یک مقام این کشور بدون فاش شدن نامش به صدای امریکا این گفته‌ها و اتهام همکاری پاکستان با گروه‌های تروریستی را رد کرده است.

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала