نوزاد با قلب بیرون از بدن در زمان تولد زنده ماند

© Sputnik / Viktor Chernov /  مراجعه به بانک تصاویر نوزاد با قلب بیرون از بدن در زمان تولد زنده ماند
نوزاد با قلب بیرون از بدن در زمان تولد زنده ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار در تاریخ پزشکی بریتانیا، یک نوزاد دختر که در لحظه تولد، قلب او بیرون از بدنش بوده، پس از سه جراحی بی پیشینه برای بازگرداندن آن به داخل قفسه سینه، زنده مانده است.

مرد هندی با دو قلب تپنده در سینه - اسپوتنیک افغانستان
مرد هندی با دو قلب تپنده در سینه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایندپندنت، وانه‌لوپ هوپ ویلکینز در زمان نُه هفتگی در رحم مادرش توسط سونوگرافی تشخیص داده شد که قلب و بخشی از معده او به خاطر یک عارضه بسیار نادر به نام اکتوپیا کوردیس (Ectopia cordis) در بیرون بدنش در حال رشد است.

پزشکان به پدر و مادر او توصیه کرده بودند که به‌خاطر خود کودک، مادر این جنین را سقط کند. اما سه هفته پس از تولد زودرس او توسط روش سزارین در 22 نومبر، وانه لوپ پس از سه جراحی بی پیشینه در شفاخانه شهر لِستر و برگرداندن قلب و معده به داخل بدن زنده مانده است. در این عمل جراحی نزدیک به 50 پزشک در عملیات نجات جان وی شرکت داشتند. آنها قفسه سینه مصنوعی به بدن وی پیوند زده و قلبش را در داخل آن قرار دادند
متخصصان پزشکی و جراح قلبی که در این عمل دست داشته اند، می‌گویند آنها هیچ پیشینه ای را در تاریخ پزشکی کشور سراغ ندارند که نوزادی با این شرایط زنده مانده باشد.
نائومی فیندلی مادر این کودک می‌گوید:- "وقتی دکترها به ما این عارضه را شرح دادند، من تنها گریه می‌کردم. ما درباره این ناراحتی تحقیق کردیم و حتی نمی‌توانستیم به عکس‌های مربوط به آن نگاه کنیم چون واقعاً دردناک و مشکل بود".
دین ویلکینز پدر کودک می‌گوید:- "ما عکس‌های اسکن جنین را نگاه می‌کردیم و نمی‌توانستیم بفهمیم به چه چیزی نگاه می‌کنیم. مثل یک موش صحرایی بود که روی سرش یک کلاه گذاشته باشند".

برانکو میمیک، جراحی که این عمل را انجام داده است، می‌گوید:- "نمونه‌های مثل وانه‌لوپ که غیر از قلب و معده، بقیه اعضای بدن سالم و بر جای خود هستند، بسیار نادر است. با اینکه به احتمال زیاد او زندگی سالمی خواهد داشت، اما غیرممکن است که صددرصد از آینده آگاه باشیم".
به گفته او، تا 20 سال پیش هم همه این نوع حاملگی‌ها سقط می‌شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала