اردوغان خشم مقامات اسرائیل را برانگیخت

© REUTERS / Presidential Palace/Yasin Bulbulاردوغان خشم مقامات اسرائیل را برانگیخت
اردوغان خشم مقامات اسرائیل را برانگیخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه گفته است که "اردوغان از هر بهانه‌یی برای تحریک حکومت یهودی استفاده می‌کند".

به گزارش اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل در واکنش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در باره اورشلیم/بیت‌المقدس خواستار بازبینی همکاری های اقتصادی رژیم اسرائیل با ترکیه شد.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل صفحه فیسبوک خویش نوشته است: "باید در موارد متعددی در روابط با ترکیه تجدیدنظر کنیم از جمله احداث خط لوله گاز اسرائیل از طریق ترکیه به اروپا ".

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در نشست حزب «عدالت و توسعه» گفت این کشور قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته و در این بخش اورشلیم/بیت‌المقدس سفارت افتتاح خواهد کرد.

اردوغان افزود: "ما پیش از این قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کرده‌ایم، اما از آنجا که این شهر تحت اشغال است، هنوز نتوانسته‌ایم در آنجا سفارت افتتاح کنیم. به امید خدا، سفارت خود را در آنجا افتتاح خواهیم کرد".

.این اظهارات اردوغان در واکنش به تصمیم دو هفته پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر اورشلیم/بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، است

روابط ترکیه و رژیم اسرائیل در پی حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود و بر اثر آن ۱۰ شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند، تیره شده بود و در سال ۲۰۱۶ دو طرف با امضای موافقت نامه ای آشتی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала