هدف راکت بالستیک حوثی‌ها قصر شاهی عربستان سعودی بود

© AFP 2023 / STRهدف راکت بالستیک حوثی‌ها قصر شاهی عربستان سعودی بود
هدف راکت بالستیک حوثی‌ها قصر شاهی عربستان سعودی بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف راکت بالستیک پرتاب شده از یمن توسط جنگجویان جنبش "انصارالله" قصر شاهی عربستان سعودی در شهر ریاض بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی ال‌مسیره، هدف راکت بالستیک حوثی‌های جنبش "انصارالله" قصر شاهی عربستان سعودی بوده است، گفته می‌شود این راکت هنگامی به جانب این قصر پرتاب شد که یک جلسه با اشتراک اکثریت مقامات سعودی برگزار شده بود.

قبل از این نماینده رسمی حوثی‌ها در تویتر نوشته بود که نیروهای راکتی "انصارالله" راکت بالستیک Burkan را به جانب قصر یمامه پرتاب نموده اند.

شبکه تلویزیونی سعودی Sky News Arabia به نوبه خود اعلام کرد که ائتلاف عربی راکت حوثی‌ها را در منطقه جنوبی ریاض دفع نموده است.

نیروهای دفاعی عربستان سعودی در آغاز ماه نومبر دو راکت بالستیک حوثی‌ها را که از یمن پرتاب شده بودند، رهگیری نمودند. نخستین راکت به تاریخ 4 نومبر در منطقه میدان هوایی بین‌المللی ریاض دفع شد. نیروهای دفاعی عربستان سعودی راکت دوم بالستیک پرتاب شده از یمن را به تاریخ 30 نومبر در جنوب این کشور شهر خمیس مشیط، رهگیری و خنثی نمودند.

در یمن از سال 2014 بدینسو جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. از سال 2015 به بعد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی می‌کند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала