نخست وزیر لبنان: سعودی ها بر من برای "استعفا" فشار آوردند

© REUTERS / Mohamed Azakirنخست وزیر لبنان: سعودی ها بر من برای "استعفا" فشار آورد
نخست وزیر لبنان: سعودی ها بر من برای استعفا فشار آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سعد حریری نخست وزیر لبنان اوایل ماه نوامبر پس از اعلام استعفای ناگهانی خود از "عربستان سعودی"به بیروت بازگشت و پس از ملاقات با رئیس جمهور لبنان استعفای خود را به تعویق انداخت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نیویارک تایمز، روز دوم سفر به عربستان سعودی، حریری صبح روز بعد نزد مقامات آنکشور احضار شد. به گفته روزنامه، مقامات امنیتی عربستان سعودی نخست وزیر لبنان را بازداشت کردند. در همین حال آنها او را توهین نموده و تلفون همراهش را از وی گرفته و اجازه دادند که فقط یک محافظ شخصی در کنار او حضور داشته باشد.
به گفته روزنامه آنها برای نخست وزیر بیانیه از قبل آماده شده برای استعفا را داده و او را مجبور ساختند تا آنرا از طریق تلویزیون عربستان اعلام کند.
در گزارش گفته می شود که در لبنان،به این بیانیه شک کردند. رئیس جمهور این کشور، میشل نعیم آون از پذیرش استعفای حریری خودداری کرد. گزارش شده است که چند ساعت بعد نخست وزیر توانست با رئيس جمهور تماس بگیرد. رئیس جمهور متوجه شد که حریری نمی تواند آزادانه صحبت کند. پس از آن، مقامات لبنانی تلاش کردند تا سیاستمداران غربی را متقاعد کنند که حریری بازداشت شده است.
به گفته روزنامه، نخست وزیر لبنان تحت بازداشت خانگی قرار داشت و فرصتی برای دیدن همسر و فرزندانش نداشت. اشاره شده است که دیپلمات های کشورهای غربی با او دیدار داشتند.

براساس گزارش، این ابتکار به میل شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود،صورت گرفت. لازم به ذکر است که ریاض از ملاقات حریری با سیاستمدران ایران ناراضی بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала