روسیه: آمریکا جنگ داخلی تازه را در سوریه دامن می زند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyروسیه: آمریکا جنگ داخلی تازه را در سوریه دامن می زند
روسیه: آمریکا جنگ داخلی تازه را در سوریه دامن می زند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارسال تسلیحات نظامی برای مخالفان سوری گویای آن است که واشنگتن درصدد راه اندازی جنگ داخلی جدید در سوریه است،

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» در تحلیلی می نویسد: اقدامات روسیه در زمینه تسریع در روند مسالمت آمیز حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه ممکن است با دخالت آمریکا که در منطقه خاورمیانه نه به دنبال برقراری ثبات و صلح، بلکه رسیدن به منافع خاص خود است، دچار اخلال شود.
منابع خبری عربی و کردی خبر داده اند که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا با طرح ارسال تسلیحات نظامی به ارزش 393 میلیون دالر برای نیروهای دموکراتیک سوریه که استخوان بندی اصلی آنها را شبه نظامیان کرد تشکیل می دهند، موافقت کرده است.
این اطلاعات مغایر با سخنان "جیمز ماتیس" وزیر دفاع آمریکاست که پیش از این گفته بود بعد از شکست گروه تروریستی داعش، واشنگتن دیگر اقدام به تجهیز نظامی نیروهای دفاعی کرد سوری نخواهد کرد.
به نظر می رسد قبل از همه این دولت ترکیه باشد که از مقامات آمریکایی در این زمینه توضیح بخواهد که شبه نظامیان کرد را تروریست دانسته و تجهیز شدن آنها را خطری برای خود می داند.
مقامات آنکارا دقیقا در مذاکرات هفته گذشته در آستانه خواستار آن شدند که در فهرست شرکت کنندگان در کنگره گفتگوهای ملی سوریه در سوچی (که قرار است ماه ژانویه سال 2018 آغاز به کار کند) شبه نظامیان کرد شرکت نداشته باشند. به نوشته خبرگزاری آناتولی ترکیه، آنکارا فقط با شرکت نمایندگان شورای ملی کردهای سوریه موافق است که به گروههای تروریستی ارتباطی ندارند. رسانه های گروهی سوریه نیز اعلام کردند که هفته گذشته در شهر حلب کنفرانس نیروهای کرد سوری برگزار شد که در آن از تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه حمایت شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала