سیستم دفاع هوایی روسیه حملهٔ راکتی تروریستان در سوریه را دفع نمود

© Sputnik / Alexander Vilfسیستم دفاع هوایی روسیه حملهٔ راکتی تروریستان در سوریه را دفع نمود
سیستم دفاع هوایی روسیه حملهٔ راکتی تروریستان در سوریه را دفع نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم دفاع هوایی روسی "پانتسیر-اس۱" مستقر در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دو راکت تروریستان را رهگیری نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه المصدر، چندین راکت از منطقه مسکونی بدام در ولایت ادلیب توسط تروریستان به جانب پایگاه هوایی روسیه پرتاب شده بود.

سیستم دفاع هوایی "پانتسیر-اس۱" موفق به دفع دو راکت شد، یک راکت دیگر نا رسیده به پایگاه هوایی، در حومه شهر جبله در ولایت لاذقیه انفجار کرده است.

در حال حاضر هلیکوپترهای نیروهای هوایی روسیه بر فراز منطقه‌ی که از آنجا راکت‌ها پرتاب شده بودند، گزمه هوایی انجام می‌دهند.

روسیه در سال ۲۰۱۵ به درخواست دمشق عملیات ضدتروریستی در سوریه را آغاز کرد. در ماه مارچ سال 2016 پوتین به دلیل انجام موفقانه وظایف نیروهای هوایی روسی تصمیم گرفت تا یک بخش بزرگ این نیروها از سوریه خارج شوند. در آغاز ماه دسمبر سال ۲۰۱۷ رئیس جمهور روسیه شکست کامل "دولت اسلامی" در سوریه را اعلام کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به تاریخ ۱۱ دسمبر از پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دیدار به عمل آورد. وی در جریان سخنرانی در میان نظامیان گفت که آنها با شکست‌دادن "قوی‌ترین گروه ترویستان جهان" وظیفه شان را به بهترین وجه انجام دادند. پوتین همچنان فرمان خروج بخش بزرگ نیروهای نظامی روسی از سوریه را صادر کرد. ۲۳ فروند طیاره، دو هلیکوپتر، پولیس نظامی، مرکز ماین‌پاکی و شفاخانه از سوریه اخراج خواهند شد. در سوریه دو پایگاه روسیه (حمیمیم و طرطوس) باقی می‌مانند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала