ساخت پایگاه های دایمی روسیه در خاک سوریه

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время посещения авиабазы Хмеймим в Сирии
Президент РФ Владимир Путин во время посещения авиабазы Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در خاک سوریه در حمیمیم و طرطوس دو پایگاه روسیه به طور دائمی باقی می ماند.

به گزارش اسپوتنیک ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که طراطوس و حمیمیم مهمترین پاسگاه های دفاعی از منافع روسیه هستند.
رئیس جمهور همچنان گفت که پایگاه های روسیه و طراطوس و حمییمم عامل مهمی در حفاظت از منافع ملی روسیه بشمار می روند.
پوتین در جریان مراسم استقبال سربازان دولتی روسیه، که در جنگ سوریه شرکت کرده بودند گفت: "این یک عامل مهم در حفاظت از منافع ملی ما است، و این جهت یکی از مهمترین راهبردهای استراتژیک کشور ما می باشد.
ایده ساخت پایگاه نظامی دائمی در حالی اجرایی شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، ماه گذشته اعلام کرد بخشی از نیروهای خود را از سوریه خارج می کند.
درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала