اردوغان: کسی نباید به خود جرأت تاسیس دولتی جدید در شمال سوریه را بدهد

© AFP 2023 / Adem Altanاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از سیاست‌های نامتوزان امریکا در شرق میانه، تاکید کرد کسی نباید جرأت تاسیس یک دولت جدید در شمال سوریه را کند.

اسپوتنیک به نقل از العالم، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) گفت انقره نباید بهای واکنش‌های «نامساعد و متناقض» امریکا به تحولات در منطقه، را بپردازد.

اردوغان طی سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری در انقره با اشاره به ارسال سلاح از سوی امریکا به شبه‌نظامیان کُرد سوری، تاکید کرد هیچ کسی نباید به خود جرأت تاسیس یک دولت جدید در شمال سوریه بدهد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی توضیح داد: «بدون شک ترکیه از کشورهایی نیست که سیاست‌های غیرمتوازن امریکا در منطقه شرقمیانه قابل تحمیل به آن باشد همانگونه که انقره ناچار نیست بهای کم کاری اروپا در قبال تحولات منطقه را بپردازد».

اردوغان با متهم کردن امریکا به حمایت از گروه‌های تروریستی که ترکیه را تهدید می‌کنند، افزود: آنها فتح‌الله گولن، رهبر سازمان تروریستی فتو را تحویل نمی‌دهند. ترکیه هم مقابله به‌مثل خواهد کرد. آمریکا از ترکیه به عنوان شریک استراتژیک یاد می‌کند اما از طرفی سلاح در اختیار شبه‌نظامیان کرد سوری قرار می‌دهد. این شراکت بی‌معنی است.

وی همچنین گفت که صبر ترکیه در برابر کسانی که می‌خواهند گذرگاهی تروریستی در شمال سوریه ایجاد کنند، در حال به سر آمدن است و آنها بهای اعمال خود را خواهند پرداخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала