بحران خلیج فارس بر سر یک زن آغاز شد

© Fotolia / Peyman Kaiediبحران خلیج فارس بر سر یک زن آغاز شد
بحران خلیج فارس بر سر یک زن آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
"محمدبن عبدالرحمان آل ثانی" وزیر خارجه قطر در اظهاراتی گفت: بحران دیپلماتیک در خلیج فارس از تنشی که بر سر یک زن شکل گرفت آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی افزود: خودداری قطر از تحویل یک زن اماراتی به این کشور موجب آغاز تنش های دیپلماتیک در خلیج فارس شد. این زن و همسرش در سال 2013 پس از ترک امارات به قطر آمدند و مدتی بعد شوهر این زن به انگلستان رفت اما همسرش به دلیل ارتباطات خانوادگی در قطر ماند. اعتبارپاسپورت این زن در سال گذشته به پایان رسید اما سفارت امارات در دوحه از تمدید آن خودداری کرده و خواستار استرداد وی به امارات شد.
بر اساس گفته های محمدبن عبدالرحمان آل ثانی، از آنجا که این زن جرمی مرتکب نشده بود قطر از استرداد وی خودداری کرد زیرا انجام این کار بر خلاف قانون اساسی قطر بود.
به گفته وی، پس از آنکه قطر از تحویل این زن به امارات خودداری کرد، هیئتی بلند پایه از امارات به نزد امیر قطر آمدند اما سفر آن ها نتیجه ای در بر نداشت و همین امر دلیل آغاز تنش های سیاسی در خلیج فارس شد.
عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر 5 جون 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و تمام راه‌های زمینی و هوایی و بحری خود را به روی قطر بستند. کشورهای محاصره‌کننده قطر را به حمایت از گروه‌های تروریستی و ایجاد روابط نزدیک با ایران، رقیب منطقه‌ای عربستان، متهم می‌کنند. قطر این ادعاها را رد می‌کند.
شورای همکاری خلیج فارس متشکل از شش کشور عربستان، امارات، بحرین، کویت و عمان است. اما دو کشور کویت و عمان در محاصره و تحریم قطر شرکت نکردند.
وی وزیر امور خارجه قطر با اشاره به بحران دوحه با کشورهای عربی و اقدامات کشورهای محاصره کننده قطر گفت: در این بحران، غالب و مغلوب وجود ندارد و تداوم آن به آبروی شورای همکاری خلیج فارس آسیب می رساند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала