واکنش طالبان به افزایش نظامیان آمریکایی /آنها هیچوقت برنده نمی شوند

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudواکنش طالبان به افزایش نظامیان آمریکایی /آنها هیچوقت برنده نمی شوند
واکنش طالبان به افزایش نظامیان آمریکایی /آنها هیچوقت برنده نمی شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شبه‌نظامی طالبان در افغانستان به تصمیم اخیر آمریکا برای افزایش شمار نظامیانش به عنوان بخشی از برنامه آموزش، مشاوره و امداد نیروهای امنیتی افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری خامه پرس، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در بیانیه‌ای گفت: اگر آمریکا نتوانست با صدها هزار سرباز جنگ را ببرد، با چند صد سرباز دیگر هم نمی‌تواند. استقرار 700 نیرو اقدامی تبلیغاتی است چرا که آمریکا و متحدانش غالبا با افزایش دوره‌ای به نیروهایشان روحیه می‌دهند.
پیش از آن مقام‌های ارتش آمریکا اعلام کردند صدها نیروی جدید برای مشاوره و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان حین عملیات‌های ضد تروریسم اعزام خواهند کرد. این مقام‌ها همچنین گفتند نیروهای مازاد همچون نیروهای ویژه آمریکا برای آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغانستان در خط مقدم نبرد عمل خواهند کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا به ادامه عملیات کشورش در افغانستان فراتر از تعهد واشنگتن به حمایت از دولت افغانستان و نیروهای دفاعی و امنیتی افغان متعهد شد. به گفته مقام‌های آمریکایی،‌ استراتژی مذکور براساس شرایط میدانی و در راستای وادار کردن گروه طالبان به انتخاب گزینه آشتی اجرایی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала