شهر کابل با یکی از شهرهای امریکا "خواهر خوانده" میشود

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر شهر کابل با یکی از شهرهای امریکا "خواهر خوانده" میشود
شهر کابل با یکی از شهرهای امریکا خواهر خوانده میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از افتتاح نخستین مرکز فرهنگی افغانستان در شهر هیوستن ایالت تکزاس امریکا، مقامات محلی این شهر وعده سپردند تا از طریق برنامهٔ "شهرهای خواهر خوانده" با کابل روابط نزدیک داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در مراسم گشایش این مرکز حمدالله محب، سفیر افغانستان در ایالات متحدۀ امریکا، سلوستر تورنر، شاروال شهر هیوستن، شیلا جکسن لی، عضو کانگرس امریکا، شماری از نمایندگان تکزاس، بشیر صافی، رئیس مرکز فرهنگی، و شماری از افغانان مقیم شهر هیوستن حضور داشته اند.

آقای سلوستر تورنر، شاروال هیوستن، گفت تلاش میکند تا از طریق برنامۀ "شهرهای خواهر" یا شهرهایی که از لحاظ فرهنگی با هم روابط دارند، شهر هیوستن را با کابل وصل کرده و در نهایت باب جدید روابط فرهنگی بین دو کشور گشوده شود.

از سوی دیگر، حمد الله محب، سفیر افغانستان در امریکا، افتتاح مرکز فرهنگی افغانها در شهر هیوستن امریکا را برای تامین روابط دو کشور بسیار سودمند خواند.

شیلا جکس لی، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده، نیز در سخنرانی اش گفت که افغانها را، جزئی از تنوع فرهنگی شهر هیوستن خواند.

در ایالات متحدۀ امریکا، بر مبنای برخی آمار ارایه شده، جمعاً بیش از سه صد هزار افغان تبار زیست دارند که بیشترین آنان در ایالت های کالیفورنیا، نیویارک، ورجینیا، و تکزاس مقیم اند.

نخستین مرکز فرهنگی افغانستان در شهر هیوستن ایالت تکزاس امریکا، روز جمعه، رسماً از سوی مقامات افغان و امریکایی گشایش یافت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала